Gå til innhold

Parkeringssensor

Ranger emnet


Torbo

Anbefalte innlegg

Takk for tips!

Ja, det er et langt piip, ganske høy lyd!

 

Da får jeg sjekke med diagnose. Det kan tenkes at en sensor er røket, da dama som hadde bilen sa hun hadde rygget borti noe, men jeg spurte ikke mer om det...  

Tror det er fire sensorer. Kan jeg koble vekk den som er ødelagt? 

 

Kan det være feil med kobling, eller er det mest vanlig at selve sensoren ryker?

Er det div. andre enheter som kan gå i stykker som hører til systemet?

Det hadde vært greit å få dette i orden, da jeg skal selge bilen. 

Jeg er ikke bortskjemt med slikt utstyr, så jeg kunne klart meg uten.

 

Starter med diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor sjans for at selve sensoren er defekt. Bytt sensor. Koster ikke så mye

 

Byttet på en touran. Den hadde også en høyt lang pip da man satte bilen i reverse. Etter at sensoren var byttet var det kun et lite pip og rygge system varslinga virket ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan visstnok lytte på de også. Sett tenning på, bilen i revers og gå bak bilen. Sensorene avgir en lav klikkelyd med jevne mellomrom, og hvis man finner en som ikke gjør det er den defekt. Man kan lytte med stetoskop eller skrutrekker mot øret. Har ikke testet det selv, men har lest det på et forum et sted. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da fikk jeg satt inn en sensor. Det var bare å vippe ut gummi-/plastlisten på støtfangeren og så viste problemet seg. Tilkoplingssokkelen var knekt. Jeg hadde allerede kjøpt ny sensor, og den "smakket" rett på plass.

Feilkoden var der fortsatt, men jeg fikk slettet feilen med kodeleseren. 

Og vips, så var alt ok! 

Når jeg skal rygge nå kommer det et lite pip og så fungerer den som den skal. Den begynner med lange støtvise pip, så tettere og ved ca 30-40 cm piper den jevnt og farefullt.

 

Bare velstand nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ble så borskjemt med parkeringssensorer t jeg kjøpte til min ribba Fabia også. 

Men så skulle jeg borre hull i støtfangeren, og da ble jeg usikker på plaseringen av hullene. 

Den andre bilen stå 25 mil unna, så det er for langt å kjøre for å måle.

 

Derfor kunne det vært ekstremt hyggelig om noen med Fabia med sensorer kunne målt avstanden mellom de to venstre for eksempel, så klarer jeg å regne ut resten selv.? Helst avstanden mellom ytre venstre, litt til venstre og den litt mot høyre?

 

Første mann som svarer får en DAB-radio i premie. Samme taktikk som NRK, da både jeg med flere og NRK innerst inne vet at det godeste velfungerende  FM-båndet vil fortsette, ifølge den nye regjeringen.  

En gledens nyhet i dag, og datoen er allerede merket i kalendern.

 

Må tilstå at en DAB-radio ikke er noen fin premie, siden man snart får dem slengt etter seg?

 

Kanskje en nøkkelholder med en veteranbil på er bedre? Det har jeg minst to av, og jeg har bestemt meg for ikke å ha mer enn to av hver ting!

Var det også labert, så an jeg sikkert finne på noen annet?

 

Beklager mine "morsomheter", men etter min oppfatning kan man ikke bare ha moro, må ha det litt gøy også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår