kongle89 Skrevet Februar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2016 Da var mangel lappen klar og verkstedet skulle ha 16k for å fikse feilene (SE VEDLEGG). Tenker jeg må ta noe selv her. Prøve å pusse ned UV-filteret på lykta, muligens ta bremsene selv og i hvertfall prøve meg på fjæringene. Har skrudd bitte litt før og får det som regel til så lenge jeg får det forklart. Det jeg lurer på er altså: Hvordan bytter jeg fjærer bak på en Ford Focus 1998 modell? Noen som har noen gode linker eller enkelt kan forklare? Har hatt god erfaring tidligere med å legge inn spørsmål her så prøver:) Setter stor pris på alle tilbakemeldinger. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 24, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2016 Nedre armen som fjæra ligger oppi er festet mot senter av bilen. Løsner du denne vil armen "falle ned" og fjæra vil nok sprette ut. Ha gjerne en ekstra jekk under armen ved fjæra. Så slipper du å få så mye press imot. Ta ut fjæra, bytt. Jekk opp armen så bolten treffer og skru fast Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongle89 Skrevet Mars 17, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2016 Takk for svar. Tror jeg skjønner. Løsne den bolten jeg har ringet rundt med rødt på bildet. Men for at denne armen skal dette ned tror jeg at jeg må ha opp begge boltene på midten slik att begge detter ned, de henger på en måte sammen i en arm på baksiden igjen. Ei utfordring er at da treffer den vell det som jeg har merket med gul firkant. Disse boltene er også ekstremt rustne og virker temmelg vonde å få ut. Prøvde først å løsne bolten nedenfor demperen (merket grønn ring) da det virket logisk at med en jekk under fjær kunne jeg da bare slippe den sakte ned, men her ble bolten ganske raskt rund og var umulig å få løs:PHar fjærspenner, men disse var for store (lange) til at jeg klarte å få de inn på fjæra. Finnes det noen mindre fjærspenner som passer inn på ford focus så jeg slipper alt det andre. Eller er det letteste rett og slett å løsne de to på midten om jeg så må frem med vinkelkutteren til slutt? Skal sies at fjærene ser overhodet ikke knekt ut etter min mening, sprekt lakk og kanskje litt rust på den ene siden Mvh Eier av rusten focus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Burns Skrevet Mars 17, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2016 Den bakstillinga der er det bare å glemme å prøve å løsne noe... Er du heldig å får løsnet mutteren uten at skruen knekker så banne på at skruen sitter dønn fast i foringen. Vi bruker et sett fra biltema trur jeg som vi bruker til akkurat de der: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Fjarspenner-stotdemper-2000035732/ Løsne støtdemper (husker ikke helt om man trenger det) også tre verktøyet opp inni fjæra og skru den sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongle89 Skrevet Mars 18, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2016 Er det jeg frykter ja.Det så ut som det sette der kunne passe ja, koster like mye som begge fjærene til sammen da. Må kanskje se om det finnes noe billigere sett med samme løsning, eller sjekke om noen låner ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Juni 15, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2016 eg bytta på min forge bil som e har som profilbilde. e satte på senkesett utifra orginale. brukte løftebukk og en 2" trestikk for å presse brua sammen menst den var på bukken. brukte fjørklemme menst bærebrua er trykt sammen osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg