Gå til innhold

kongle89

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kongle89

  • Bursdag 01/17/1989

Contact Methods

  • Bosted
    søgne

kongle89's Achievements

  1. Er det jeg frykter ja.Det så ut som det sette der kunne passe ja, koster like mye som begge fjærene til sammen da. Må kanskje se om det finnes noe billigere sett med samme løsning, eller sjekke om noen låner ut
  2. Takk for svar. Tror jeg skjønner. Løsne den bolten jeg har ringet rundt med rødt på bildet. Men for at denne armen skal dette ned tror jeg at jeg må ha opp begge boltene på midten slik att begge detter ned, de henger på en måte sammen i en arm på baksiden igjen. Ei utfordring er at da treffer den vell det som jeg har merket med gul firkant. Disse boltene er også ekstremt rustne og virker temmelg vonde å få ut. Prøvde først å løsne bolten nedenfor demperen (merket grønn ring) da det virket logisk at med en jekk under fjær kunne jeg da bare slippe den sakte ned, men her ble bolten ganske raskt rund og var umulig å få løs:P Har fjærspenner, men disse var for store (lange) til at jeg klarte å få de inn på fjæra. Finnes det noen mindre fjærspenner som passer inn på ford focus så jeg slipper alt det andre. Eller er det letteste rett og slett å løsne de to på midten om jeg så må frem med vinkelkutteren til slutt? Skal sies at fjærene ser overhodet ikke knekt ut etter min mening, sprekt lakk og kanskje litt rust på den ene siden Mvh Eier av rusten focus
  3. Da var mangel lappen klar og verkstedet skulle ha 16k for å fikse feilene (SE VEDLEGG). Tenker jeg må ta noe selv her. Prøve å pusse ned UV-filteret på lykta, muligens ta bremsene selv og i hvertfall prøve meg på fjæringene. Har skrudd bitte litt før og får det som regel til så lenge jeg får det forklart. Det jeg lurer på er altså: Hvordan bytter jeg fjærer bak på en Ford Focus 1998 modell? Noen som har noen gode linker eller enkelt kan forklare? Har hatt god erfaring tidligere med å legge inn spørsmål her så prøver:) Setter stor pris på alle tilbakemeldinger. Mvh
  4. Jeg skal vrake audien min, men vil gjerne bli kvitt noen deler hvis det er noen som trenger. De går BILLIG! Svarer kun på mail: Joachim_nodeland@hotmail.com
  5. Har mistet utskriften fra eu-kontrollen, men det var iallfall bremseskiver foran og bak (har byttet foran for 1 år siden), bremseslange og noe bak (husker ikke hva) som verkstedet skulle ha 3-4000 for å fikse (et annet verksted mente dette ikke var nødvendig å fikse). Det har oppstått en feil med tenninga i senere tid. Etter å ha forhørt meg med mekanikere og lest på nettet skyldes dette bakstykket på tenningslåsen (visst nok en typisk feil). Har kjøpt dette (70 kr), men litt usikker på hvor det ligger. Jeg startet på jobben med å bytte dette, men kom ikke lengre en å få skrudd av airbaggen. Denne er derfor koblet fra samt dekslene rundt rattet er av. Før feilen med tenningen sveiv motoren som ei klokke og har aldri hatt noe problemer med den. Det medfølger: Helt NYE BREMSESKIVER bak (fortsatt i pakningen) Helt NYE BREMSEKALYPTERE bak (fortsatt i pakningen) 4x aluminiums felger 17" (godt brukt, slitte dekk Selges i deler eller for kr 5000,- samlet. Klarte ikke laste opp bilder, disse kan sendes på mail på forespørsel. Mvh Joachim Nodeland
  6. Jeg selger en Audi A4 -96 som dele bil/oppusings objekt. Info finner du her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47416680&editAd=true Eventuelt så kan jeg vurdere å selge deler. Ta kontakt på : Joachim_nodeland@hotmail.com
  7. Har en Audi A4 1996 modell som starter, men når den går ned igjen på turtallet etter å ha startet dauer den bare igjen. Har lest litt på forumet og har en teori om at kanskje det er startsperren som slår inn. Høres dette fornuftig ut og er det noen som har en grei forklaring på hvordan jeg løser problemet?
  8. Så bra:) Ja, det var det. Multimeter står på 10A, så regner med det er amper kanskje
  9. Takker for gode svar:) Får nok kjøpe nytt batteri ja og få tak i blink rele. Når det gjelder bakstykke til tenningslåsen (tenningsbryter?) må jeg kode tenningslåsen da i og med at jeg har startsperre på den? Hvor får jeg kjøpt tenningsbryter? (fikk nye nøkler for noen dager siden, da måtte de kodet tenningslåsen, kosta 600,- for noe som tok 1 minutt:S) Bilopphuggeren hadde en A4 firhjulstrekker kan jeg benytte deler fra den tro (batteri, rele, tenningsbryter)? Fikk forøvrig til det med multimeter nå, jeg målte til 0,31. Syns jeg husker det ikke skal være over 0,5 så dette er vell ok?
  10. Får ikke løs bremseskivene bak. Skruen er av er av den typen som ligner litt på brako bare mange flere kanter(husker ikke hva et heter:P). Har dynka de i 5-56, fortsatt ikke håp, begynner bare spinne. Noen tips?
  11. Spørsmålene gjelder en Audi A4 1996 modell, 1,8 liter. Spørsmål 1: Har i lengre periode hatt problemer med blinklysene. Av og til virket de og av og til ikke. For 3mnd siden sluttet de helt å virke. Levert den på verksted (det kosta flesk), der bytta de rele og blinklys"bryteren". Dette funka i 2 månder, nå virker de ikke igjen. Noen som har en aning om hva som kan være feilen? Spørsmål 2: Batteriet blir tappet for strøm, står bilen 2-3 dager uten å bli kjørt over en litt lengre strekning må jeg renne den igang. Nå er batteriet sannsynligvis helt ødlagt, noe som nok er min egen feil grunnet mange utladninger. Bilen har stått på ladning mens jeg er på jobb(8 timer) og da holder det akkurat til å starte en gang. Nå vill den ikke lade i det hele tatt nesten, får ikke starta den en gang om den har stått 8 timer på ladning. Batteriet må nok byttes, men spørsmålet er hvordan jeg finner ut hva som stjeler strømmen? Har ett multimeter fra biltema når dette står på A(likestrøm 200μ) og jeg måler fra pol til kabel får jeg -0,00 uansett hvordan jeg vrir og vender på det. På den rød kabelen er har den tidligere eieren kobla på noe ekstra kable på toppen tror jeg grunnet han har hatt noe bass baki, jeg har ikke det. kunn cd spiller. Kanskje koble disse av? (Kan legge til att jeg har et problem med tenningslåsen, nøklen må vris ett lite hakk tilbake for att alt av lys og elektriske i bilen skal virke. Itillegg hvis jeg vrir den til maks begynner starteren å skrike. vet ikke om dette kan ha noe innvirkning) Håper noen kan hjelpe meg da jeg er lei av å betale alt for mange tusen til verksteder som ikke klarer å fikse probleme ordentlig. Merk gjerne svaret ditt med spørsmål 1 eller 2:)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår