Gå til innhold

Audi S4 C4 AAN 1993. Helt død

Ranger emnet


per-ulv

Anbefalte innlegg

Skulle ut å kjøre bil i dag tidlig. 
Startet og stusse da førerdøren ikke ville låse seg opp. Må så over på passasjersiden og prøve låsen der. Den ville jo så klart ikke røre seg, da jeg aldri låser opp med nøkkelen på den siden. Smurte opp låsen og fikk vridd den rundt.

Da kom jeg meg i det minste inn i bilen. Fremgang.

 

Neste problem kom da jeg satte nøkkelen i tenningen og vrei om. Ikke så mye som et klikk fra et rele, la også da merke til at kupelyset ikke var tent. Rart, i og med at jeg brukte bilen kvelden før. Har aldri slitt med utlading av batteri heller.
Hentet laderen og koplet den til, her indikerte den fulladet batteri. Sjekket med multimeter og ja, det var fulladet.

 

Skjønner ikke hva som er problemet? Er det en form for hovedsikring på disse bilene?
Bilen er helt død, og jeg skulle helst ha hatt liv i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva viser multimeteret? 12V er spenningen på et utladet batteri, 12,8V er spenningen på et oppladet batteri.

Mål spenning mens du vrir på tenningen, faller den da i null eller forblir den rundt 12V? Om den er 12V, begynn da med å sjekke polsko og forbindelse til jord.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg enda mindre. Var akkurat ute og målte volten. 
Nå viser det 0.06 volt. Det viste 12.7 volt når jeg målte tidligere i dag. Tror det må være batteriet som har virkelig dauet.

Testet både lader og multimeter på MCen, og der indikerer det som forventet når sykkelen hverken har vært kjørt eller ladet de siste 4 månedene, ned mot 12,1 volt, og laderen indikerer utladet batteri.

 

Får vel ta turen innom biltema. Var tross alt der jeg kjøpte det i fjor vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår