Gå til innhold

per-ulv

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

445 profilvisninger

per-ulv's Achievements

  1. Tviler mer på at jeg gidder å chippe. Hadde ikke skadet med litt mer krutt, men jeg får se. Frister lite med motorras. Og kjøre uten å tyne er ikke et problem. Tingen er at dette er en familiebil, lite gira på å ligge og skru på den i tide og utide. Med en chip ser det ut til at det kan helle mot det. Spør meg igjen om seks måneder, når jeg er dritt lei den daue motoren :) Setter uansett pris på all input jeg har fått fra deg!
  2. Thats it.. Gir faen i hele chippingen. Kjenner jeg angrer som en hund på at jeg har kjøpt min første dieselbil. Motorer som kokses igjen, drivstoff som lukter ille, dyre partikkelfilter og lite spennende effektregister. Men det skal den ha, kommer langt på en tank! Setter pris på linken. Skal ha den i bakhode om clutch begynner å takke for seg Vet at EGR stenges når motor foretar regenerering av DPF, men trodde det bare var at jeg måtte hjelpe mer til, holde høyere turtall (ca 3000 RPM) rundt 15 minutter på varm motor noe oftere? Såklart, korter sikkert ned levetiden noe. Men da slipper jeg å brenne rent innsug og rense EGR hvert andre år eller noe slikt. Og når eventuelt DPF ikke greier mer blir det permanent fjerning av DPF. Eller er dette bare dumt? Har hørt endel negativt om EGR-ventiler som lekker, EGR-kjølere som begynner og lekke og innsug med så mye astma at de hadde nok vært attraktive for skilandslaget :)
  3. Fant et kit fra UK som konverterer til enkeltmassesvinghjul med alt jeg trenger til clutch-bytte, også var prisen ganske ok. http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-silent-single-mass-flywheel-clutch-kit-for-5-speed-02j-b-6-speed-02s-mk5-platform.html Ja, du sier noe der. Toppakning. Når aner jeg ikke hvor mye trykk turbo vil lade etter chip, men er jo ikke akkurat noen beist disse turboene, så regner med det ikke er snakk om så mye forskjell i ladetrykk. Skal sjekke opp i det. Godt å høre at EU-kontroller ikke vil bli et problem mtp fjerning av DPF, gitt at motor er frisk i utgangspunktet. Bilen skal inn på EU-kontroll i november. Vurdere å chippe etter den, så vet jeg at motor ikke hadde noen problemer før chip kom på plass. En annen ting jeg har lest litt om, som gjør meg litt skeptisk er noen hendelser der en av rådene har tatt turen ut gjennom blokka. Har visst skjedd litt når jeg googler problemet. Virker ikke til å være så alt for stort, bare typisk min uflaks at dette skal skje med meg. Så sitter å vipper litt til begge sider på om jeg skal chippe eller ei. EGR skal bort samme faen. Har funnet et kit som fjerner EGR. Det følger også med en blendeplate. Er det normalt å fjerne EGR-kjøler i samme slengen? Eller blender jeg bare av på toppen av EGR-kjøleren med blendeplaten, og lar kjøler stå der? http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/darkside-1-9-2-0-8v-pd105-bls-brm-bmp-bmm-egr-delete-race-pipe.html
  4. Hei. Noen som har chippet disse? Hvilke erfaringer har dere gjort dere? Diesel-purka har rullet 143K KM og har ei 6 trins manuel kasse. Vil cluch tåle effektøkning? Og hva med dobbeltmassesvinghjul, tåler disse chipping? Ellers tenkte jeg å fjerne EGR og kode bort skiten fra ECU. Skal da samtidig demontere innsug for å brenne dette rent. Tviler på at EGR og innsug noen gang har blitt rensket i bilens levetid. Sikkert endel astma-tendenser ute og går. Aner ikke hvordan disse skal være, siden 105 HK ikke er sprekt i utgangspunktet, men slik den er nå river den ikke akkurat skinnet av pølsa :) Og når den dagen at DPF går tett, blir det å kappe det åpent, banke ut innmat, sveise igjen, montere og kode bort DPF i ECU. Noen som har gjort dette? Tenker da på EU-kontroll. Eventuelt, funker parafin på tanken? Aldri eid dieselbil før, så beklager alle spørsmål.
  5. Fant kvitteringen på det, så regner med det er en smal sak og orden opp i :) Takk for hjelpen uansett!
  6. Nå skjønner jeg enda mindre. Var akkurat ute og målte volten. Nå viser det 0.06 volt. Det viste 12.7 volt når jeg målte tidligere i dag. Tror det må være batteriet som har virkelig dauet. Testet både lader og multimeter på MCen, og der indikerer det som forventet når sykkelen hverken har vært kjørt eller ladet de siste 4 månedene, ned mot 12,1 volt, og laderen indikerer utladet batteri. Får vel ta turen innom biltema. Var tross alt der jeg kjøpte det i fjor vår.
  7. Skulle ut å kjøre bil i dag tidlig. Startet og stusse da førerdøren ikke ville låse seg opp. Må så over på passasjersiden og prøve låsen der. Den ville jo så klart ikke røre seg, da jeg aldri låser opp med nøkkelen på den siden. Smurte opp låsen og fikk vridd den rundt. Da kom jeg meg i det minste inn i bilen. Fremgang. Neste problem kom da jeg satte nøkkelen i tenningen og vrei om. Ikke så mye som et klikk fra et rele, la også da merke til at kupelyset ikke var tent. Rart, i og med at jeg brukte bilen kvelden før. Har aldri slitt med utlading av batteri heller. Hentet laderen og koplet den til, her indikerte den fulladet batteri. Sjekket med multimeter og ja, det var fulladet. Skjønner ikke hva som er problemet? Er det en form for hovedsikring på disse bilene? Bilen er helt død, og jeg skulle helst ha hatt liv i den :)
  8. Da ble bilen godkjent på PKK. Løste problemet med "brake" og etterfulgt av tre på med å bytte bomba. Misstenker det var en enveisventil i den som lakk. Borte ble i alle fall problemet og undertegnede ble fornøyd :)
  9. Fant ut av det med dødt panel, gikk over alle kontakter og renset opp med kontaktspray, og jaggu ble det liv i det :) Ja, det er det. Problemet er at jeg har kortsluttet ledningene nede ved klossene, problemet vedvarer. Ergo har jeg brudd en annen plass. Derfor er det enklere å kortslutte bak panelet. Fant forøvrig ut av det. Er brun med sort stripe og brun som skal kortsluttes. Så da er det to mindre problem. Men en annen sak, jeg får opp brake i autocheck og tre pip. Har foretatt den klassiske testen med og pumpe bremsen etter at jeg slår av motor. Greide noen og tredve pump før pedal ble knallhard. Så mye tyder på at "bomba" ikke lekker. Så der er jeg like langt. Skal prøve å flushe og bytte servoolje på den i morgen, håper det hjelper. Satser på at der er så simpelt som noe dritt i en ventil eller noe :) Ellers setter jeg pris på så mange tips over så kort tid. Flott forum!
  10. Hei. Sliter litt med instrumentpanelet på S4en. Alle gauger, speedometer og turteller fungerer, men ikke bakgrundslys, kjørekomputer og autocheck. Har ikke snøring på hvor jeg skal begynne for å nøste opp i dette. Noen tips? Edit: Noen som vet hvilke to ledninger på den grønne 26 pin pluggen (som er helt til venstre på panelet) som skal kortsluttes for å få bukt med slitasjevarsleren i autocheck displayet (når det vil fungere igjen)? -- per-ulv.
  11. Er sikker på at jeg har koplet korrekt ja. Har heller ikke krysset pluss og minus. Har koplet slik: Frontsettet er så som så med. Er ikke mye hjelp og få fra det. Usikker på størelsen på kassa. Er forrige eier som har bygget den, kan måle den senere i dag. Er portet kasse.
  12. Gain står må på max. Cross over står på ca 150 Hz. Spilleren har jeg ikke rørt så mye på, synes det fort ble forvrengning når jeg begynte og tukle med den. Kanskje på tide og kjøpe ny? Den har forreste egen sub-utgang, men ikke særlig imponert over den. Rørte og på den db boosteren eller hva jeg skal kalle det, men syntes at alt ble grøt da. Får se litt mer på det i morgen, nå er det tid for øl :-)
  13. Vel for og si det sånn, har koblet det opp nå, og mer effekt hadde ikke skadet. Var ikke helt til forventningene, men jeg hadde en feeling på at det ville bli slik.
  14. 1000 watt rms og 3000 watt peak. Noe som sier meg at elementet vil ha mye strøm for at det skal prestere bra, eller tolker jeg det helt feil?
  15. Får ned og kople opp etter mat. Har på feelingen at elementet er sulten på mer strøm. For ratioen mellom rms og peak er jo 1:3.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår