Jump to content

Golf i rykk og napp... og stopp

Rate this topic

Paskrede
 Share

Recommended Posts

Noken idea om kva som kan vere gale med doningen min??

Bilen startar med ein gong og kan gå bra ei stond(30 sek-60 sek) for så å dø ut. Om eg "pumpar" veeeldi lett på gasspedalen greier eg å holde den gåande.

Om eg prøvar å kjøyre, så lyt eg både pumpe på gassen og slure på clutchen, fordi den dør ut ved litt motstand.

Til brattare ein kjøyrer til meir må ein jobbe med clutch og gass.

Når ein har fått han opp i litt fart og held gassen jamt nede kan han gå fint ei lita stund før han dør ut, for so å ta seg på tak igjen. Men den går i rykk og napp heile tida i praksis.

Problemet forsvinn nesten heilt når eg får litt hete på motoren.

Golf 2 89`

1,8 monopoint

Anyone??

I stedet for å slite ut clutchen din, sjekk om temperaturgiver til motor er i orden. Skal være rundt 250 ohm ved 90 grader og 2500 ohm ved 20 grader. Sjekk også om motor suger falskluft, altså at det er hull i en slange mot innsug/spjeldhus, eller hull i gummifoten mellom spjeldhus og innsugsmanifold.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

• 3 weeks later...

Hvordan ser plugga dine ut?

kan fort få inntrykket av at den ikke får nok bensin. eller for mye smile.gif

foten på monojet'n er også en kjent problemkilde. trenger ikke å få noen reaksjon på den med startgass. men prøv å beveg hardt på den. skal være rimelig fast i fisken

Golf II 16vT Syncro

Temperaturgiver til ECU er den blå. Og som Housey skriver, gummifoten under gasspjeldet kan ha hull uten at det gir utslag med startgass på tomgang. Kom dette problemet plutselig eller over tid? Uansett kan vi vel konkludere med at motor får for lite bensin, og da ender vi opp med defekt temp.giver eller falskluft - i første omgang.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.