Gå til innhold

Ranger emnet


Movikon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har behov for å feste noen såkalte 'pop nuts' i en bil. Jeg har ikke verktøy til dette og må kjøpe inn dette.

 

Lurer derfor på om dette settet kan brukes på en vanlig popnagle tang? Eller må jeg ha en tang eksplisitt for pop nuts?

 

http://www.aliexpress.com/store/product/Mandrels-for-Rivet-Nut-Gun-Accessories-for-Riveting-Gun-Pulling-Rods-for-insert-tool-ONLY-FOR/915369_32273873362.html

 

 

Håper på svar fra noen som kan.

 

 

Mvh Movikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Du må nok ha spesiell tang for rivets nut ,Du skrur  mutteren inn på  " pulling rod " på tanga som har samme gjenger som mutter du ønsker å feste ,med andre ord du velger mutter størrelse og har samme størrelse på verktøy som  til mutter ønsker å bruke. Ønsker du å montere stål rivet nus kreves det litt kraft .Vanlige "pop nagler 3.3 millimeter drar du for hånd og hvor pinne i mutter er i nagle opprinnelig og som trekkes til den ryker fra gripe klør inne i pop tang .Pop tang for pop nagler er ikke forenlig med riv nut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningene Bwana foreslår funker sikker bra hvis antallet ikke er mange ! Vi må vel regne med at du skal bruke mutre av stål siden aluminium er fy fy kombinert med stål og salt. Stål krever skikkelig verktøy ;tang for to hender eller for trykkluft  .Bwana`s tips ser flott ut ,men jeg ville i utgangspunktet starta med  bolter av god kvalitet (strekkstyrke)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel bare prøves og går sikkert greit hvis man ikke kjøper dårlige plastinnpakka bolter på et supermarked . Verktøyet industrien bruker er settherda og stiller du det feil ,så kommer gjengene i mutteren i verste fall. Stål og rustfritt er langt tyngre å montere enn aluminium ,men det er vel ikke verre en å prøve på en platebit først ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår