Gå til innhold

Motorlampe lyser/snodig motorkraft

Ranger emnet


Matsoberg

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøpe meg en Suxuki XL7. Ved prøvetur merker jeg at den sliter fryktelig med å passere 3000 omdr. Da var jeg på vei til jobben min for å ha den på en varm plass mens jeg så litt under den osv. Ser at bilen ser fin ut. Når jeg skal kjøre hjem igjen er den en helt annen bil. Ingen problemer med å passere 3000 omdr. I tillegg lyser det en gul lampe ´motorfeil´(så hva den betydde på naf sine sider). Bileier sier at det er dieselfilteret som er så følsomt at det er det som er feilen. Så det er ikke noe å bry seg om. Hva mener dere som kan bil? Jeg kan ikke. Takk på forhånd.

 

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare henge meg på her at jeg ville aldri ha kjøpt denne uten å få sjekket ut med (merke)verksted hva denne feilen er, og hva det vil koste med utbedring. Vil den forresten gå igjennom en EU-kontroll med motorlampe som lyser ref de nye retningsinjene/reglene som er kommet nå og som er langt strengere enn tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har samme problem, og har fått disse DTC-koder fra verkstaden: 01918 og 11388. Begge står som "Unknown fault code"
Hva vil de si?

 

Er det riktig å betale 800kr for dette? Jeg har egentlig ikke fått noe hjelp i det hele tatt? De anbefalte at jeg skulle starte med å skifte dieselfilteret, og da ryker det noen 100-lapper til... Selvfølgelig, om det var dét som var feil, da er det OK. Men om ikke, da har jeg egentlig blitt lurt, føler jeg det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har hvertfall ikke lest av feilkoder med noe original tester..

Om det er svindel er ikke opp til meg. Men så lenge de bare ga deg de feilkodene der uten noe info om hva som er galt så virker d som bortkasta penger. Vanlig å kanskje betale 500kr for å lese av feilkoder på merkeverksted. Å da får du kanskje en indikasjon på hva som er feil. Husk du får ikke alltid fasit på feilen bare ved å lese av feilkoder, men hvertfall hvilket system den setter feil på :) og merkeverksted har gjerne litt erfaringer på dette, så du får noen gode tips om hva som er feil :)

 

Uansett, du får sikkert ikke gjort noe med det så lenge du har betalt alt.

Hvor holder du til?

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår