Gå til innhold

Connect stoppet


varta

Anbefalte innlegg

Hei har en connect diesel som jeg bytta batteri på pga. Det gamle var helt flat etterpå får jeg ikke start på bilen vill ikke skive på starter en gang. Får en feilkode med røde blink etter 1 minutt og da er desse som følgende 2 blink pause 3 blink pause 2 blink pause 3blink og sånn forsetter det noen som vet hva denne feilkoden betyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning hva den "feilkoden" betyr, visste ikke engang at det kunne hentes ut feilkode der, for jeg antar det er startsperre lampa du sikter til.

 

Sjekk over jobben med batteribyttet en gang til, virker andre ting som f.eks lys og radio? Få tatt en diagnose.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer litt på startsperre problemer men ingen av nøkklene virker og kabler er gått over både en og to ganger, lys, radio og alt av lamper fungerer men ingen reaksjon når jeg vrir på tenninga, ikke spenningsfall en gang, Klikker i startrele når jeg kortslutter starter. Ha skulla tatt diagonse men er 10 mil til nærmeste verksted, derfror hadde jeg helst tatt imot tips med glede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det sjekkes nøyere, jeg ville startet med en diagnose for det er definitivt det letteste, men siden det er uaktuelt så start med rele og tenningslås og mål om det kommer spenning dit det skal. 

 

Siden dette skjedde ifm. batteribytte er det nok ett eller annet kluss med startsperre, og da har du egentlig ikke noe annet valg enn diagnose..

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å prøvde å starte bilen uten transponder i nøkkel og da går starter, men så fort jeg setter den i nøkkel så får jeg ikke starter til å gå, er sammme måte med resevenøkkel, bilen vil ikke starte pågrunn av startsperre uten denne i men lurte på om leseringen rundt tenningslåsen kunne gi desse symptomene. Lese ringen fungerer vel som en slags antenne eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår