Gå til innhold

2.0 TDI sliter med start.. Av og til..

Ranger emnet


Mats VT

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå skal dere høre..

Jeg hadde Golfen min hos Møller Bil for dekkskifte i sluttten av november. Da jeg skulle kjøre fra parkeringsplassen utenfor verkstedet så slet bilen med å starte. Sto bare og kinnet, men kom til slutt. Den har i etterkant også slitt noe med og starte, men det er bare noen runder med kinning så kommer den. Merkelige er at dette bare skjer en gang i blant.. I dag brukte den enda lengre tid enn før, men kom til slutt den også.  

Jeg ser at Møller har vasket over motorrommet, der var det mye renere enn før, og jeg har ikke hvert oppi der og vasket.. Vet dere årsaken til hvorfor dette skjer "av og til"?
Dette skjer kun når motoren er kald og ikke har blitt kjørt på 1 dag eller en god del timer..

 

Er forøvrig en Golf 2.0 TDI 2005 (Sportline)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er glødepluggene dine da? 

 

Husker min ny innkjøpte A4 B8 også hadde start problem nå som det har blitt kaldt. Jeg måtte bytte alle 4 glødepluggene. Nå starter den lett opp. 

Det er også en 2.0 TDI motor

Det vet jeg ikke.. :-)

 

Har generelt lite peiling på akkurat sånne teknsike ting på bil, men er dette dyrt og skifte?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli veldig dyrt om de knekker. 

 

Pluggene i seg selv ligger på 2-300kr stk og du har 4stk i motoren. 

http://www.bildeler.no/glodeplugg-sett/volkswagen/golf/D/2005/?Vare=22989

 

Vil tippe et verksted tar betalt for 1time jobb for å bytte disse. Selv brukte jeg vel 10-20min. Ikke vanskelig jobb. Lik prosess som å bytte tennplugger. Men er du maks uheldig knekker du glødepluggen da du skal skru den ut. Da kan det bli dyrt å få ut restene. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli veldig dyrt om de knekker. 

 

Pluggene i seg selv ligger på 2-300kr stk og du har 4stk i motoren. 

http://www.bildeler.no/glodeplugg-sett/volkswagen/golf/D/2005/?Vare=22989

 

Vil tippe et verksted tar betalt for 1time jobb for å bytte disse. Selv brukte jeg vel 10-20min. Ikke vanskelig jobb. Lik prosess som å bytte tennplugger. Men er du maks uheldig knekker du glødepluggen da du skal skru den ut. Da kan det bli dyrt å få ut restene. 

Ok.

 

Men er du sikker på at det er disse som er problemet? Litt rart at det bare skjer en gang i blant, og ikke hver gang motoren er kald. 

Kanskje verdt og nevne at motoren var driftsvarm da den kom ut av verkstedet, siden de hadde prøvekjørt den med nye dekk på. 

 

Føler det er litt typisk Møller at de tukler til noe hver gang jeg er innom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at motoren skulle oppføre seg rart etter ett hjulskift må vel for de fleste fortone seg som bare ett sammentreff og ikke noe vil henge sammen med dekkskift og startproblemer,at møller skulle begynne å vaske oppi motoren på ett ordinært hjulskift finner jeg også meget pussig om det ikke var noe dere hadde avtalt...

Ja, det synes jeg også. Er bare litt rart når det skjer når jeg skal starte den utenfor verkstedet deres.. 

Orker ikke ta kampen med Møller heller og betale dyre summer, hvis det faktisk viser seg at de har gjort noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spander heller på deg ett rimelig diagnoseapparat som du kan ha mye nytte av på bilen din og les ut om det er noen feil.

Får ønske meg det til jul da.. .;) Skikkelig kjip gave, men kanskje veldig nyttig..

 

Har bestilt time hos et privat verksted, så de får se på det. Måtte skifte en foring og bremseskjold så like greit og ta det i samme slengen.

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip gave? 

 

En diagnose maskin er det beste jeg har kjøpt meg da det kommer til bil ting. 

Det har spart meg for mye tid og penger. 

 

Koster så klart noen hundre, evt tusen lapper for en god maskin. Men etter få feilsøkinger og reparasjoner så er det spart inn. 

Er du over middels glad i bil og fikse ting selv så er et diagnose maskin et viktig verktøy å ha ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har hatt bilen på diagnose men de fant ingenting.. (ikke hos Møller, men Automester)
Har ikke brukt bilen siden onsdag forrige uke, i dag så sto den og kinnet i ca. 5-6 sekund før den startet.. Har ikke prøvd å pumpe på gassen da, kanskje jeg burde prøve det..
Har funnet ut at dette skjer kun når det er kaldt ute (altså rundt 2 + til alt under minus..), og når jeg ikke har kjørt bilen på noen dager.. 

Har hørt at dette ikke er et problem, siden dette er en 10 år gammel Diesel motor, og det er ikke common - rail motor.

Ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår