Rogerskje Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Hei. Jeg har en 2002-mod. Mondeo 2,0 tddi 116 hk. I dag startet jeg den men den gikk i 10 sekunder og så stoppet den. Ingen fusking, bare døde. Etter det har jeg ikke fått start, men den kinner greit, og bra med strøm på batteriet. Den er ikke etter i det hele tatt. Hva kan dette være? Skiftet dieselfilter men bare -1 grad så tror ikke det kan være det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Ikke godt å si, en diagnose er rette stedet å starte, kan være så mangt. Skiftet du dieselfilter før etter etter at den stoppet? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogerskje Skrevet November 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Jeg skiftet filteret i dag etter at den stoppet ja. Må vel låne meg et diagnoseapparat sikkert.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Kan være litt forskjellig. Kam- eller veivakselsensor, stoppventil på dieselpumpe, dieselmangel etc. Letteste er å ta en diagnose, bor du i det sentrale Østfold kan jeg hjelpe deg mot en liten kompensasjon for kjøring. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogerskje Skrevet November 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Bor i Steinkjer, Nord-Trøndelag. Må vel på bygda å høre om noen har utstyr... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Hvorfor må du det? Hvorfor ikke ta en tur innom Ford forhandleren i Steinkjer? https://kvernelandbil.no/ Jeg betalte nylig 590kr hos Møller for en full diagnosesjekk på min Audi. Kan umulig ta mer betalt hos Ford Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogerskje Skrevet November 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Jo, men bilen står hjemme og går ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 18, 2015 Rapporter Share Skrevet November 18, 2015 Forsikring dekker stort sett veihjelp (selv hjemmeifra) hvis du har delkasko eller bedre. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogerskje Skrevet November 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2015 Dette er en gammel omtrent verdiløs bil som jeg ikke vil koste på all verden. Tenkte å få noen råd og prøve å fikse sjøl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 19, 2015 Rapporter Share Skrevet November 19, 2015 Ja jeg skjønner godt det, men problemet ditt er at det vil bli MYE dyrere hvis du skal bruke elimineringsmetoden og mange timer for å få fikset dette, en diagnose vil med nesten 100% sannsynlighet fortelle deg hva som er problemet på under 10min, og da er det bare å handle det som kreves for å få det fikset. Men du er hjertelig velkommen til å bruke elimineringsmetoden, men det er dyrt på en dieselmotor. Kommer det hvit røyk ut av eksos når du drar den på starteren? Ja: Sprøytebilde eller timing av register er feil - Sjekk timing og send dyser til sjekk/overhaling. Nei: Åpne pent en dysekobling mens noen drar motor på starter og se om det kommer diesel ut. Kommer det diesel ut koblinga? Ja: Send dyser på sjekk/overhaling og sjekk timing av register. Nei: Sjekk stoppventil på dieselpumpa - mål om den får spenning samt demonter, rengjør, test og monter hvis den fungerer. Hvis stoppventil åpner så er det nærliggende å tro at dieselpumpa ikke mater. Hvis den ikke får spenning så blokkerer ECU for dette, da MÅ du til med diagnose uansett. Hvis det er lenge siden reg.reim ble skiftet ville jeg sjekket timinga uansett. Tidkrevende? Jepp. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogerskje Skrevet November 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2015 Da har jeg fått start. Det var sikringen til stoppventilen som var røket. PS: Reg.kjede på denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 19, 2015 Rapporter Share Skrevet November 19, 2015 Bra du fikk start. Når du sier det så husker jeg at det er kjede ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogerskje Skrevet November 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2015 Hehe, jeg liker å gjøre ting sjøl. er bonde og tidligere landbruksmekaniker, og har jobbet mye med dieselmotorer. ( grovere og enklere mekanikk enn denne,,) Men ikke så inne på alle disse nye sensorene og elektronikken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg