opel astra Skrevet November 9, 2015 Rapporter Share Skrevet November 9, 2015 En jeg kjenner har en volov lastebil fl6 2000 mod. Om bilen står uten at strømbryteren er stengt så tar det ikke lang tid før den er strømtom. Tar fra en halvtime til en time så er det ikke nok strøm til å starte, da er den tom og må ha starthjelp, eller stå med lader en halv time. Er to batteri på denne bilen. Den skal vel kunne stå ei stund uten å gå strømtom, og uten å stenge strømbryteren til hovedstrømmen. Hvordan kan en måle strømmen om bilen trekker noe når det er to batteri som er koblet sammen? Hvor er det best å begynne å feilsøkke på dette? Har byttet batteri to ganger men det hjelper ikke, bilen kan stå uten problemer når hovedstrømmen stengs, da starter den lett. Er to stykk sånne som står på bilen. , Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 9, 2015 Rapporter Share Skrevet November 9, 2015 Sett på et tangampermeter og napp ut en og en sikring til strømtrekket dropper, da vet du ihvertfall hvilken krets det er - før du starter dypere feilsøking. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 9, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2015 Da skal det prøves i morgen. Så skal jeg se hva jeg får ut av dette. Kommer tilbake med svar, etter jeg har fått prøvd dette. Det må jo verre noe som drar voldsomt med strøm, siden den ikke klare å holde på strømmen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2015 Har søkt litt på støm på dette nå, og blir ikke mye klok på dette. Fant fem sikringer som jeg ikke har noe strøm på. Som går til baklys og markeringslys dem lyser ikke. Der sikringen skal verre er heilt dødt. Alle arbeidslys også blanderen på taket og kjørelys virker normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 11, 2015 Rapporter Share Skrevet November 11, 2015 Gjorde du som jeg sa, med tangampermeter og så om det var noe fall i strømtrekket når du dro ut sikringer? Isåfall, hvilke forbrukere er på de respektive kretsene? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg