Gå til innhold

Ny stereo i vw golf 2006

Ranger emnet


kristoffer3110

Anbefalte innlegg

Er usikker på om de fungerte før hehe, så på noen andre forum at mange mk5er ikke har rear speakers som standard.. hmm, er kunn de 3 ledningene fra det bildet som ikke er koblet til, og en det stod mute på (gul/svart) og en reverse signal (lilla) fra kabelen som kom med pioneer spilleren. Har du rear speakers som standard i den passat 05en din, eller er de ettermontert? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke standard med høyttalere i bakdørene. Var ikke høyttalere bak i min 05mod Passat originalt. Jeg montere 8.stk nye Focal-høyttalere selv (foran og bak, med 4-kanals forsterker) smile.gif. Er heller ikke lagt opp ledninger frem til døra, det må du legge opp selv.

Hvis du ser på ISO-kontakten som kommer fra "bilen" som går i spilleren din, så kan du se om du har 4 ledninger inn. De 4 ledningene i midten av høyttalerenes ISO-kontakt er til front høyttalerene. Hvis du har høyttalere bak, skal det være 8 ledninger i ISO-kontakten.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de selger ettermonteringssett for høyttalere bak på Møller :) hvor det følger med originale høyttalere og ledninger, men vet ikke hvor dyrt det er.

 

Jeg synes det ble mye bedre lyd med nye høyttalere foran og bak. Synes det ble altfor kjipt med kun de originale høyttalerene foran.

 

Spørs hvor mye penger du vil bruke. Du kan fint få kjøpt billige høyttalere som du kan sette bak, og heller kjøpe noen dyrere foran. Du må legge opp ledninger selv og deretter koble de f.eks direkte på spilleren. Eller så kan du kjøpe egen forsterker. Uansett så burde du sette de beste høyttalerene foran.

 

Blir mye bedre lyd med egen forsterker, men er mye mer jobb å legge opp ledninger osv.

 

Men Pioneer-spillerene har veldig god lyd rett fra spiller, som ofte låter bra nok :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har noe å si om du har stor eller liten kjørecomputer originalt. Biler med liten kjørecomputer har ikke mulighet til å bruke mer enn venstre side av rattet til styring av spilleren. Hadde du hatt stor kjørecomputer originalt ville du kunne fått opp radiostasjon osv. og mulighet til å bytte radiokanal/sang ved hjelp av høyre side av rattet (sanginfo og radiokanalinfo kommer kun opp i den store kjørecomputeren med original spiller). Men jeg tror knappene på høyre side av rattet ville fungert om du hadde stor kjørecomputer ;p

 

Liten kjørecomputer er halvt display mellom speedometer og turteller, stor kjørecomputer er fullt display.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De funker fint til å styre kjørecomputeren, men brukte stort sett AUX før så jeg fikk egentlig aldri testet dem for de funket vertfall ikke på aux, men kan vær dde hadde fynket på radioen og CD, men det får bare være er ikke så viktig ;)
Men oppdaget at jeg kunne se film uten håndbrekket oppe og uten å stå i ro, trodde egentlig det var slik at når bilen begynte å rulle skulle dvd ble disablet imens? Men for min del er ikke dette et "-" akkurat så jeg har ikke tenkt å "fikse" det, er det slikt hos deg også? :D (Har ikke planer om å se film mens jeg kjører hehe, men kan jo være en passasjer syns det er greit på evt. langtur) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår