xphenz Skrevet Oktober 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2015 Tenkte jeg skulle gå på og få gjort dette i morra. Dumt spørsmål: Er det mye jobb?Det ser så trangt ut fremmi der. Kommer man greit til uten å demontere hele fronten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2015 Du har mulighet til å sette fronten i service posisjon. Vippe ut hele fronten. Ligger flere videoer på youtube om dette Det jeg gjorde da jeg byttet reimer, vannpumpe og løpehjul på min A6 1.9TDI var å fjerne frontfanger og lyktene. Ac kondensatoren skrudde jeg av og løftet til siden. Uten å koble fra slangene. Så fjernet jeg radiatoren. Da radiatoren er fjernet ser du vifta. Den må også ut. Da alt det er fjernet har du god plass til å skru. AC reima må du også demontere da denne løper på utsiden av multireima nederst. Jeg er ingen bil mekaniker, jeg er utdannet som data "nærd", men jeg liker å skru. Det tok meg kanskje 4-5 timer å skru. Jeg sto også ute, uten å ha løfte bukk eller riktig verktøy + koset meg i sola. Så det er fult mulig å gjøre jobben. Det er mye jobb, men du jobber med store deler. Så det går fort. Fronten stripper du på godt under 1time :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2015 Og en siste ting ;) I den årstiden vi er i nå så er det kaldt ute. Kulde + plast = sprekk Siden du skal skru såpass mye vil jeg anbefale deg å ha god varme i bilen. Helst la bilen stå i en oppvarmet garasje. Så delene, spesielt plasten får god temperatur. Gjør du ikke det så vil alt sprekke så fort du prøver å skru på de. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xphenz Skrevet Oktober 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2015 Satte bort jobben. 870 kr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg