berg e46 Skrevet September 23, 2015 Rapporter Share Skrevet September 23, 2015 Skal bytte hjullager bak på touran 2010mod. Noen som har erfaring med dette,evt noen tips? hører av enkelte at de må presses av og på.men på enkelte videoer på youtube er det bare å løsne senterskruen og trekke det rett av for hånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 23, 2015 Rapporter Share Skrevet September 23, 2015 Søk en rundt i underforumet for Touran her på forumet. Jeg har lagt ut en god "how-to" i en tråd der. Emnet var enten noe med ABS sensor eller bare hjullager :-) Er forøvrig rett frem, ingen pressing ol. her. berg e46 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berg e46 Skrevet September 26, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2015 Da var lageret byttet.Gikk helt uten problemer. Punkt 1:Ta av bremsekalipter.Du trenger 13mm fast nøkkel,19mm fastnøkkel og skralle med XZN-pipe(tolvkant) størrelse M14. punkt 2:Ta av bremseskive.Du trenger torx t30 for å ta ut den lille skruen som holder skiven og evt.en hammer til å slå løs skiven. punkt 3: Ta av støvhetten med flatt skrujern etc...Bruk en latmannsarm med XZN-pipe(tolvkant) M18...(Settet kan kjøpes fra biltema for 229,-) I dette tilfellet kunne jeg bare dra av lageret for hånd.Men ellers ville jeg prøvd med en avtrekker el. Husk å, stramme bolten til lageret godt.Skal være 200nm.pluss 90 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg