Gå til innhold

Låve fund!

Ranger emnet


raymondblack

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Har nettopp blitt en stolt eier av en veteran klassikker. Bilen er en Kadett B 1968 kremhvit i original stand! arvet nettopp dette nydelige låve funnet.

 

Litt om bilen:

 

- Kjøpt ny av avdød oldemor i Kristiansand.

- Rullet ærlige 60,000 km

- stått stille i tørr låve siden ca. 1990. 

- Sveiset for rust i 1994 å satt tilbake i låven. 

 

Som nevnt ovenfor så er den ikke blitt startet på 21år. Hva må jeg gjøre nå? har sykt lyst til å ut å teste denne. men skjønner at det ikke bare er å starte å kjøre. Kjøpte nytt batteri her om dagen, sjekket at alle lysene virket som de skulle, men prøvde ikke å starte den. Hva må jeg gå til innkjøp av? og hvordan skal jeg gå frem når denne skal startes?

 

Gleder meg til svar! skal legge ut en video etterhvert når den våkner til livet for første gang igjen på over 20 år.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar, er det noen lett måte å drenere bensintanken på? tipper det er så gammelt at det lukter vann. Var en som sa det var lurt å turne motoren litt med litt to takts olje i plugg hullene og en del i olje på fyllingen? Burde bunnpannen taes av og rengjøres? 

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner seg og ta av ledningen på coilen også kjøre den noen runder på starteren før du lar den gå for egen maskin. Da får du fordelt oljen utover i systemet uten at den starter og går på fullt turtall. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår