Kane88 Skrevet September 2, 2015 Rapporter Share Skrevet September 2, 2015 Jeg vurderer å bytte pendler bil fra en Passat 2001 2,0 Bensin. Jeg har fått ett tilbud om en Passat i samme årsmodell , men med en betydlig lavere km stand og en vesentlig større motor. Å ikke mist 4 hjulstrekk. Er det noe spesielt man bør se etter ? Vanlige feil osv !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 3, 2015 Rapporter Share Skrevet September 3, 2015 Høres dyrt ut å bruke en 2,8 bensin som pendlebil. Ellers ville jeg styrt unna hvis det er automat på bilen, det blir fort kjempedyrt når de ryker. Og det gjør de ofte, siden vw mente at oljeskift på kassa var tull og tøys på den tida... Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 4, 2015 Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 Henger med på JChE. 2,8 V6 som pendlebil? Hadde nok valgt noe annet. Er det automat så er det den gamle tiptronic'en med converter så de tåler mange tusen km hvis de har fått oljeskift hver 60'000km, men det er vel heller tvilsomt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 4, 2015 Rapporter Share Skrevet September 4, 2015 Da jeg hører pendler bil tenker jeg på diesel bil med en gang, pga forbruket Min 1.9TDI ligger på mellom 0.2-0.5 på langkjøring. Spørs på humøret mitt Bensin: 2.8litern ligger vel på 1liter på mila? 100 kjørte bil på 1år for å ta et tall = 1400kr om bensinprisen er 14kr litern Diesel: Ta min da, 0.5 på mila ved litt mer normal kjøring. 6250kr per 100mil om dieselprisen er 12.5kr per liter (Dieselprisen bruker jo å ligge 1 1/2kr under bensinprisen) Så det er nesten 5000kr spart per 100mil om du kjører diesel ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg