Gå til innhold

Webasto

Ranger emnet


mrTabley

Anbefalte innlegg

Regner med det er parkeringsvarmer, og hvis det er tilfelle bør du følge denne tommelfinger regelen.

Ikke la varmeren/Webastoen gå lenger enn tiden det tar deg å kjøre til destinasjonen.

Ex. Hvis det tar deg 20min hjemmeifra og til jobb bør den ikke gå lenger enn 20min før du starter opp bilen og kjører, dette for å sikre at batteriet blir fulladet igjen hver gang.

Hvis dette av praktiske årsaker ikke lar seg gjøre bør du vedlikeholdslade batteriet med gjevne mellomrom igjennom vinteren.

 

Den bør også helst få brenne/gå i minst en halv time en gang i uka hvis det er mye småkjøring og slikt.

Hvis den går +/- 20-25 min hver gang er ikke dette noe du bør tenke på.

Det er ingen problem å la denne gå selv om du kjører, det sikrer deg bare at du har optimal motortemperatur hele tiden.

 

Hvordan den brukes er individuelt utifra om den er org. montert eller ettermontert, men du har enten fjernkontroll, tidsur i bil, programmering via. kjørecomputer eller SMS start.

En bruksanvisning bør ligge sammen med instruksjonsbok.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er fjernkontroll er det en motorvarmer som er utvidet til en parkeringsvarmer, denne kan brukes uten at motor går slik at motor og kupe er oppvarmet til du henter bilen. Ei heller noe problem å bruke under kjøring, for hvis jeg ikke husker feil er V50 levert med dette som standard. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen praktisk forskjell for deg som bruker, forskjellen er at når den er utvidet til en parkeringsvarmer kan denne startes uten at motor går.

En tradisjonell Webasto (ofte bare kaldt kjørevarmer) som ikke er utvidet til parkeringsvarmer starter av seg selv når motor startes, men har du fjernkontroll og kan programmere den via kjørecomputeren er det ikke er såkalt kjørevarmer men en parkeringsvarmer. 

 

Merk: Selv om den er utvidet til parkeringsvarmer kan den fortsatt brukes som kjørevarmer. (Den er programmert til å starte automatisk hvis det er under 4grader)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det samme gjelder. 

Skal den stå på 30min hver gang og det kun er 10-15min kjøring bør du vedlikeholdslade batteriet en gang i uken for å slippe flatt batteri, forutsetter at batteriet er i god stand.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skrev lenger opp 1-winking.gif

Hvis den går 30min før du starter bilen + 10-15min under kjøring er ikke det noe å tenke på.

 

 

"Den bør også helst få brenne/gå i minst en halv time en gang i uka hvis det er mye småkjøring og slikt.

Hvis den går +/- 20-25 min hver gang er ikke dette noe du bør tenke på."

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår