Gå til innhold

Tåkebaklys fungerer ikke

Ranger emnet


Eddie123

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ny bruker her, ny på Audi også.

 

Har en 2001 A6 Limousine ;.) , kjøpt brukt for en måned siden.

 

Og da dukker det selvfølgelig opp en del ting, som jeg håper jeg kan få svar på her.

 

Tåkebaklyset på denne bilen virker ikke. Jeg har tatt ut pæren, sjekket denne, Den er ok. 

Slo på tåkebaklyset, og målte bak i pæresokkelen, der er det spenning (13.8V).

 

Satte i pæra, ingenting lyser. Målte da igjen, mens pæra stod i, da er det 0V.

 

Målte mens jeg tok ut pæra, da kom spenningen tilbake med en gang.

 

Har testet også med en helt ny pære, samme resultat.

 

Er det noe på denne bilen som kobler ut spenning ved evnt noe ledningsfeil ? Er det noen som har 

erfaring med noe tilsvarende ?

 

Mange takk for alle svar.

 

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mitt virket heller ikke, men mente jeg målte uten pære og 0 volt.

Hos meg var det den mikrobryteren (pitteliten) som sitter inni koblingen til kabel-tilhenger.

Srayet godt og brukte et flatt skrujern til å dytte den inn mange ganger. Da virket tåkelyset hos meg + blinklysa blinket normalt (blinket kjapt før)

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er nok ikke det som er feil hos meg, desverre. Har ikke originalt hengerfeste, og har dermed heller ikke

den mikrobryteren i kontakten.

 

Og jeg har definitivt spenning når det  ikke er pære i , og null spenning når pæra står i ....

 

Et mysterium for meg, hvis det da ikke er noe elektronikk i bilen som kutter spenninga, enten

fordi det er en kortsluting noe sted, eller fordi den tror det går for høy strøm til pæra ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Funnet ut av det?

Jeg har heller ikke orginal hengerfeste. Blitt ettermontert.

Har du adapter i kontakten? Napp den ut og se inni kontakten og det sitter en mikrobryter der.. den er knøttliten og vanskelig og se.

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funnet ut av det?

Jeg har heller ikke orginal hengerfeste. Blitt ettermontert.

Har du adapter i kontakten? Napp den ut og se inni kontakten og det sitter en mikrobryter der.. den er knøttliten og vanskelig og se.

 

Hei.

 

Nei, jeg har ikke funnet ut av det. Har heller ikek forsket så mye mer på det.

 

Er sikker på at det ikke er hengerkontakten, da jeg ha rmontert denne selv, det er garantert ingen mikrobryter der.

 

Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dårlig kontakt der ledningene går over i bakluka. Nok kontakt til at du måler spenning med vanlig multimeter(høyohmig), men ikke nok til å opprettholde spenning ved belastning.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår