Jump to content

Kan jeg bruke golf motor 1.6 16v i en 1.6 8v

Rate this topic


Madmax8181
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har en golf 1,6 8v med sliten motor.

Nå har jeg fått skaffet meg en dele-bil til en billig penge, men denne har en 1,6 16v motor.

Så det jeg lurer på er om jeg kan benytte denne i min bil.

 

Hvis jeg kan noe som jeg antar har jeg følgene spørsmål:

 

1.  Hvilke elektriske komponenter må jeg flytte over

 

2. Må jeg ta med meg ledningsnettet?

 

3. Trenger jeg og programmere noe i etterkant?

 

Håper noen kan hjelpe meg med og besvare dette :)

 

Mvh

 

Stig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Larselt
      TRENGER RÅD OG TIPS!!
      Jeg kjøpte en Golf 1.2 tsi 2013 modell privat for ca en måned siden, merket fort at det var noe et eller annet som ikke stemte. For når jeg akselerer så begynner bilen å riste kraftig og lugge, dette er mest i 5. og 6. gir, fra 1500 til 2200 omregninger ca. 
       
      Var innom VW verksted og fikk sjekka opp, de fikk opp en feilkode som viste at 3. og 4. coil var noe galt med. Bestilte to nye coils og fikk bytta de selv. Men det virka som bilen blei verre og ristinga og lugginga blei verre, det virker som bilen også «skipper» litt nå også, altså bilen plutselig mister effekt også kommer på igjen under kjøring.
      Hva kan være galt? Ingen lamper eller no lyser, bilen hadde service for 6 måneder siden og nylig EU-godkjent. Hva kan jeg gjøre?
    • By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 
       
      Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Bernhard02
      Jeg har nylig fått min golf (VI 4WD Diesel 2009 modell) gjennom eu kontrollen. Verkstedet fant da ut at glødepluggene bør skiftes. Jeg synes selv at bilen har begynt å bli litt tungstartet. Derfor fikk jeg verkstedet til å skifte glødepluggene. Når verkstedet skulle skifte glødepluggene fant de ut at glødepluggene satt så godt fast at de var redd for at de ville knekke. Da ringte verkstedet meg , og sa at de avbrøt reparasjonen slik at jeg fikk tenke meg om, hva jeg ville gjøre. De sa at verste senario var at hele topplokket må demonteres, og dette er en omfattende jobb som fort kan koste opp mot 30.000 kroner. De fortalte meg også at hvis glødepluggen knakk så var det en liten sannsynlighet for at de kunne få den ut med det verktøyet de hadde, men at dette var lite sannsynlig. Jeg er glad for at verkstedet ikke tok sjansen siden dette kan bli veldig dyrt. Jeg kjøpte bilen, for et halvt år siden og er veldig fornøyd med bilen, og den har nylig bikket 200000 km. Jeg hadde bilen hos automester tror du det er større sannsynlighet, for at merkeverkstedet møller kan få ut glødepluggene selv om de er fastgrodde? Er det verdt å kanskje koste på bilen som er verdt rundt 60000 kr så mye? Hva blir konsekvensen med å kjøre med slitte/defekte glødeplugger over tid? Er det ofte at glødeplugger knekker, og at de må opp med hele motoren? Dette er dyrt for meg på 18 år, som kanskje må bruke så mye penger bare på å skifte glødeplugger. Hva anbefaler du meg å gjøre med denne kjedelige saken?
    • By Roavik
      Har problemer med å få tak i hel aksling venstre foran, noen som vet om en brukt? Dette er en 1,6 Automat, 2006, eller kanskje noen vet om andre modeller som har samme aksling?
    • By Marius T
      Jeg har en Renault Laguna 2003 modell Bensin. Gått 186476 km
      I det siste har bilen min begynt å tikke, usikker på om det er ventilene som må byttes. Toppakningen er fin, det er ingen tegn til lekkasje fra ventilene. Men har noe oljelekkasje.
       
      Jeg legger ut en liten video så det et enklere for folk om de vet vet hva som er problemet. Men hadde også vært fint med en guide hvordan dette kan fikses?
      Høres ut som en Dieselmotor.
       
      https://files.fm/u/9e6wfjhmb
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy