Gå til innhold

starter ikke!? hva kan være galt? 2,3E motor

Ranger emnet


AUDI80coupe

Anbefalte innlegg

HEI! 

eg hadde start på min 80 2,3E en kveld, så skulle eg starte den igjen så strater den ikke ...

å eg har sjekket bensin pumpe, dysene, alt er på plass får bensin fram til dysene å alt, er strøm på bilen og er hall tank med bensin på bilen..


HVA kan være galt da? noen som har vært borti det før `?


hilsen christopher andree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den starter men den stopper igjen, så har eg skiftet, bensin filter, batteri, tenn plogger og tenn plogg kabler.... 
ja bensin pumpen sviver 1-2 sekunder, og det kommer bensin fram til dysene, men kan det være fodeleren kansje? 

for bilen startet og alt va stilt inn, men når eg skulle starte den igjen etter 2-3 dager så ville den ikke starte å svive lengre...

kan det være fordeleren som har tatt kveld ? 



@quattro73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom fordeler ikke fungerer så ville ikke motor ha startet. Du har ikke startsperr på bilen, da vil den oppføre seg likt som det du opplever.

Når tennings skrues på vil bensinpumpe gå 1-2 sekunder for å bygge opp trykk i systemet. Du starter og motor stopper igjen, kan det være fordi bensinpumpereléet ikke går inn igjen etter start? Er bare en teori, men mål om bensinpumpe får spenning etter oppstart. I noen Audi er det i bensinpumpereléet en krets som legger ut relé dersom det ikke kommer pulser fra hallgiver. Dersom denne kretsen ikke fungerer i ditt relé så vil du få de symptomer du opplever. I såfall kan du bytte relé og alt er i orden, men dette kan du måle. Sjekk også grundig om motor suger falskluft. Sjekk nøye alle slanger som står i forbindelse med innsuget, et lite hull her vil få motor til å stoppe.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår