TKarlsen Skrevet Juni 21, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Og da er et Eibach Pro Kit bestilt. Levering neste helg. 1200kr inkl frakt fra Tyskland :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 21, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2015 Hva jo billig dette da hva ikke så mye å si på prisen dette, blir jo nok bra dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2015 Må si jeg gleder meg til jeg får fjærene nå. Alt ligger klart til å bli satt sammen. Alt utenom demper, spindel og ABS sensor er nytt :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2015 Bestilt søndags kveld fra ebay/Tyskland. Sendt mandag kl 10. Levert hos onkel i Sverige idag kl 10 (Onsdag). Kan ikke klage på det :) Men jeg ser at det er fysisk forskjell på str på fjærene. De originale på bilen er høyere enn de nye fjærene. Jeg har jo sports fjærer som skal være 30mm lavere? Og Eibach fjærene skal senke 30mm. Dvs like, men det er forskjell Kan det være at da fjæra får vekt på seg så blir de like høye? :) At Eibach fjæra er stivere og ikke synker like mye som de originale Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2015 Originale fjæra di er litt mykere og synker en del når den står på bilen. Ny fjæra di er en god del stivere vil ikke synke like mye når den kommer på bilen. Så når du får den på bilen så skal de bli sånn ca likt dette. Kan se at det er litt forskjell men syntes ikke er så veldig mye er vel ca en halv runding, så dette trur jeg ikke skal bli så veldig stor forskjell fra det du har fra før. Så du kan nok prøve og sette dem på,så skal du få se at dem ikke synker så veldig mye. Og må si at det ser veldig bra ut med alle disse nye delene da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2015 Ja, bare synd at demperen er så "stygg". Men den er jo like hel og da gidder jeg ikke å bytte den. Den virker perfekt også :) Gamle fjæra er litt lengre enn det som er på bilde. Fjæra er jo knekt på toppen der. Så den er litt lengre. Men da jeg får alt på bilen og satt bilen på alle 4 hjula så står den nok likt. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 24, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2015 Slip dem litt og så har du på metall lakk svart så blir dem som ny at? Vil nok trur nok den vil stå veldig likt som før, blir meget bra dette du vil nok merke god forskjell med ny fjærene. Du får legge ut bilde når du har fått dem på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 25, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2015 Og da er ene siden ferdig. Ikke kjørt en cm enda. Høyden på original og Eibach er ca lik. Kanskje den går seg til litt? Merker at bilen er stivere på den siden med eibach fjærer enn andre siden hvor jeg har original fjær. Så jeg håper at i løpet av helga så er resten byttet og jeg kan begynne å bruke bilen igjen. Er spent på hvordan Eibach fjærene er. Har hatt lyst til å prøve de lenge på tidligere biler (Bilde kan juge litt om høyden. Bilen står i en ujevn garasje med et lite fall hvor dette hjulet er) Før: Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2015 Da er jeg ferdig. Sånn ble da resultatet. Bilde på venstre er med originale S-line (30/30) fjærer. Bilde til høyre er med Eibach Prokit 30/30 fjærer. Så og si nesten lik høyde rundt om. Kanskje en smule lavere? Jeg liker høyden som bilen har nå. Ser frisk ut. Men kjøre egenskapene har gått fra bra, til meget bra. Har prøvd bilen litt i noen svinger nå. Merker at Eibach fjærene jobber godt. Kjenner at bilen holder seg mer oppe igjennom svingene. Så jeg vil anbefale Eibach videre til dere som vil ha gode fjærer, men som heller ikke er stein harde. Det var godt jeg begynte å skru nå. Jeg fant mye feil. Var mye slitt. Kan prøve å nevne noe under her nå Høyre foran:Veldig slitt hjullager Stor slark, flere mm slark i fjærbeinslageretKnekt fjær Sliten/løs bærekule og lenkearm Venstre foran:Slitt hjullager Knekt fjær Sliten/løs bærekule og lenkearm Høyre bak:Knekt fjær Men nå er alt nytt. Det rare er at bilen var innom Mekonomen for en sjekk like før jeg kjøpe den. Som er nå 2-3mnd siden? Synes de burde se dette Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2015 Må si dette ble veldig bra bilen ser bra ut den nå. Dette blir nok fornøyd med☺ At dem ikke har sett at det var ei knekt fjær der hva no veldig rart. Noe dem absolutt skulle ha merket på en kontroll. Men fjæra er byttet og bilen god som ny. Ser veldig fin ut på bilde da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2015 ei knekt fjær? 3 av 4 var knekt ;) Men nå er den god som ny :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Juni 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2015 Tror vw audi spiser opp bakfjær på bilan er ofte dem knekker☺ Har måttet bytte på golfen og den hadde fått knekt en bak. Den ble vel merkbar stor forskjell på å kjøre den sikkert. Kanskje bestille samme til golfen jeg og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.