Gå til innhold

Bygge spinnebil

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

Dere som har peiling på Volvo, hva skal til og hvor mye koster det å bygge en passe grom motor som går i 240? Har lyst til å bygge meg noe å råkjøre med, så trenger ikke godkjennes (i første omgang) og tenker Volvo er greit å begynne med. Er litt blakk for tiden men en sur 240 er jo billig å få seg, og prosjektet kommer til å gå over lang tid.


Har en kompis med Sierra Cosworth prosjekt, og en med E30 M3 og E36 M3 motor som har pågått i et par år, så for de går det litt i rykk og napp. Vil bli det samme for meg.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si noe om byggekostnader, da det avhenger av om du vil ha noe som holder i lengden eller om du vil skru annenhver helg, og sist men ikke minst hvor mye effekt du vil ha!

Men bygg opp med en solid topp med bra porta kanaler og kam med moderat løft også hiver du en turbo på det, da vil du kunne hente ut mye effekt pr. tusenlapp.

Skal du dra det lenger og bygge seriøst og kjøre fletta av disse latterlige M3'ene så bygger du opp ny bunndel basert på enten Volvo sin T5 eller Audi sin diesel rekke 5'er og en 20v topp, hyperbalansert veiv/svinghjul/trykkplate og selvfølgelig en turbo. Da kan du kan varve noen tusen mer enn normalt og ha effekt i massevis.

Men det koster deg mange månedslønninger hvis det skal vare.

Merk: Dette er ingen guide, men mer hva du må sikte etter. 

 

Husk at bygger du en rå motor må understell og bremser følge dette!!!

 

Sånn så du får et perspektiv på ting, jeg har 4 doblet effekten i min hobbybil, motor har kostet ca 50'000,- i deler (N/A Tuning) og resten av bilen er satt opp for å kjøre på bane og det har kostet ca 100'000,- og jeg er enda ikke ferdig, så total byggekost ender nok på 220-250'000,- uten kjøp av bil, men nå har jeg nok den mest uvanlige bilen å lage banebil av så noe billigere kan du sikte etter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det, tenker en 300 hk ca? Jeg har ikke så mye erfaring med motorbygging, men nok til at ting som er rimelig "bolt-on" er lett å få til. Har jo kompiser som sikkert kan få ordnet ting man må på mek verksted for å få ordna, så kan jo få til litt mer custom ting og. 

Som sagt er det bare en "spinnebil", er ikke noe som skal være i daglig drift, bare herjes litt med av og til. 

Disse kompisene mine har jo estimert prisen til litt over 100.000 på prosjektene sine (hele bilen), men de skal være strøkne og godkjent ombygde. Må vel kunne gå an å få sammen en grom Volvo til rundt det? Og ja bremser, understell, skikkelige dekk har jeg også en plan på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 100'000,- bør du klare å få satt opp en holdbar 300hk motor med understell som henger med.

 

Et lite tips, få tar i en T5 motor, da har du med små modifikasjoner 300 holdbare hester.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår