Gå til innhold

A/C fungerer ikke

Ranger emnet


savagexs

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpe en 08 modell v50 for noen dager siden. A/C fungerer ikke, man kan ikke høre noen belastning på motoren når man skrur på A/C. Luften som kommer inn er ikke kaldere enn hva det er ute. Bilen har ikke fulgt alle servicer i det siste, vet ikke hva dette har å bety, men kan det være man bare må få påfylling i anlegget? Hvor kan man få dette billig?

Takk for hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke har vært etterfylt gass på den siden 08, så er det nok tomt. Kompressoren aktiveres ikke om trykkføleren leser av for lavt trykk. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så det trenger ikke å være noe galt? Vet ikke om det noen gang er etterfylt på den.

Jeg fant tanken og kompressoren men vet ikke hvilken ventil du snakker om. Hvor kan jeg se om det er noe i systemet. Skal høre med Volvo om pris på etterfylling men vet dere noen steder rundt Kristiansand det er billig?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke anbefale deg å utløse påfyllingsventilen, da gassen er farlig å puste inn og enda verre for miljøet om den slipper ut. 

Det er og mulig å sjekke trykket med diagnoseapparat, noen som tar 5 minutter. 

Er omtrent like dyrt alle steder tipper jeg 12-1500 kr. Miljøavgiften er bortimot 8 ganger så høy som det selve gassen koster. Ikke at det blir noe bedre miljø av det... 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår