krolsen Skrevet April 19, 2015 Rapporter Share Skrevet April 19, 2015 Audi 80 cab 1993 motorkode NGProblem:-Bilen fusket/gikk dårlig på tomgang/rolig kjøring. Virket som den gikk på 4 sylindere. Ble straks bedre ved gasspådrag, virket som den gikk over på 5. Mye kluss med den innerste sylinderen.(sylinder nr.1???)-Var en mekaniker som justerte CO og noe andre ting, uten at det hjalp noe særlig.-Hele jetronic delen ble byttet fra delebil, i håp om at det skulle bli bedere. -Nå har vi testet dysene, men det kommer ikke bensin ut av den innerste sylinderen. Prøvd med andre dyser, slanger og koblet bort alt, men kommer ikke bensin opp fra det alu. lokket med seks utganger.Noen som har en formening om hva som er galt? Styrer ECU hvor og når det skal komme bensin? Får altså ikke noe ut av den innerste! Ledningsbrudd?Takker for alle mulige innspill!PS: forrige eier byttet ecu uten at det hjalp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2015 Rapporter Share Skrevet April 20, 2015 På NG-motoren (KE3-Jetronic) skal man aldri justere på CO blandeskruen før ABSOLUTT ALT ANNET er verifisert i orden - noe det ikke er på din motor. Sprutet på din bil er helt mekanisk (CIS) og det eneste som styres elektrisk er differensialtrykkregulatoren (DPR), og denne justerer bensinmengden likt/samtidig for alle sylindre, ikke en og en. Dersom du ikke får bensin ut til en sylinder så er det selve Jetronic-delen som er feilen. PS. Den bakerste sylinderen er nr. 5, man teller alltid forfra (kamdrev) og bakover. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet April 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2015 Takk for svar! CO ble justert på gamle jetronicen, så den skal være grei;) Hva tror du kan være feil med jetronicen? Har også fått tips om at bensinpumpa kan være dårlig og gi for lite trykk? Hva tror du om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 20, 2015 Rapporter Share Skrevet April 20, 2015 Har opplevd at mengdefordeler ikke er helt som den skal være, men aldri at den ikke gir ut bensin til en sylinder. Bensinpumpa er ikke synderen, i såfall skulle det ikke ha kommet bensin fra de fire andre dysene. Dysene åpner ikke lavere enn ca 3,5 bar, altså har du bensintrykk. Er mengdefordeleren som er synderen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet April 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2015 Noen måte å sjekke mengefordeler på? Er jo fryktelig mye smådeler inne der! Kan den være helt defekt, eller bare tett fra noe gammel bensin el. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 22, 2015 Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Er ikke noe man reparerer og sjekker i garasjen uten å ha full kontroll på hva man driver med. Måtte være best å levere den inn for sjekk på et Bosch-verksted ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet April 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2015 Da har vi mest sannsynlig fåt tak i en ny fordeler. Kommer tilbake om det funker eller ei:) Takk for all hjelp så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 23, 2015 Rapporter Share Skrevet April 23, 2015 Flott med tilbakemeldinger :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 Byttet bensinfordeleren. Hele klossen som sitter oppå luftfilteret. Nå funker motoren igjen! Startet på første forsøk. Men nå har vi nytt problem: Tomgang! Hopper mellom ~100 og 800rmp. Funker fint ved pådrag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2015 Falskluft eller treg ISV? Du kan og lese ut feilkoder, selv om jeg ikke har så stor tro på at det vil gi så mye fornuftig. GUIDE: Feilkodeavlesing uten VAG-COM Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.