Gå til innhold

Motor starter ikkje etter motorskifte

Ranger emnet


CoolmastR TDI

Anbefalte innlegg

Har nå fått tak i ein brukt bkd motor istede for den orginale BKP med 130 km kjørelengde, etter at rådelager og veiv havarerte på grunna av oljepumpe svikt.  Montert motoren i bilen  og skiftet over dei fleste ventiler og sensorer. Forsjellen på motorene sålangt er at pluggen til dyser\ glødeplugger  bruker 10 pin på bkp mens det brukes 9 pin på bkd. (fann ut at det jordingen som er delt på koblingene på injektorene). Har skiftet over dysene siden dei hadde forskjellige tilkoblings plugger  til dysen fra ledningsnettet som brukte 9 pin.

 

 Etter alt var monter samen så blei disel systemet luftet og motor forsøkt startet.  Den kinner men vill ikkje starte. Av og til tar den litt etter å starte i eit halv sekund men starter ikke.

 

 

Begynner å bli litt tom for ideer på kvifor den ikkje starter,har tømt nettet for gode råd føler eg.

 

 

Er det noen andre som har vert borti det samme?

 

 Registereima vart skiftet før motoren vart satt i. Den skal vere korrekt montert.

 

 Er det behov for omprogramering når man skifter motor? alt av ledningsnett er blitt brukt opp igjen? bortsett fra kam aksel føler og veiv rotatsjons føler

 

 

 Har sjekket feilkoder, men får ikkje opp annet eller to glødeplugger er i dårlig forfatning

 

 

Takker for alle svar

Mvh Kai-Even

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje sjekket noe annet eller at det ikkje indikerer noe om startsperra i dashbordet. Er det noen andre måter å sjekke det på?. nøkkelen tender når eg skrur på tenningen og slukkes eit halvsekund etter tenninga er slått på. ellers så har eg ingen feilkoder bortsett fra dei to glødepluggene. Dei skulle bety så mykkje når temperaturen ute er ok.

 

Takker for alle svar.

 

Skal plukke av toppdekselet i dag for å dobbeltsjekke tilkobling på glødera og  om registereimen kan ha hoppet over eit hakk. Er eit hakk på reisterreimen nokk til at ikkje  bilen starter i det heile tatt? eller skal eg heller konsentrere meg om andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår