CoolmastR TDI Skrevet April 10, 2015 Rapporter Share Skrevet April 10, 2015 Har nå fått tak i ein brukt bkd motor istede for den orginale BKP med 130 km kjørelengde, etter at rådelager og veiv havarerte på grunna av oljepumpe svikt. Montert motoren i bilen og skiftet over dei fleste ventiler og sensorer. Forsjellen på motorene sålangt er at pluggen til dyser\ glødeplugger bruker 10 pin på bkp mens det brukes 9 pin på bkd. (fann ut at det jordingen som er delt på koblingene på injektorene). Har skiftet over dysene siden dei hadde forskjellige tilkoblings plugger til dysen fra ledningsnettet som brukte 9 pin. Etter alt var monter samen så blei disel systemet luftet og motor forsøkt startet. Den kinner men vill ikkje starte. Av og til tar den litt etter å starte i eit halv sekund men starter ikke. Begynner å bli litt tom for ideer på kvifor den ikkje starter,har tømt nettet for gode råd føler eg. Er det noen andre som har vert borti det samme? Registereima vart skiftet før motoren vart satt i. Den skal vere korrekt montert. Er det behov for omprogramering når man skifter motor? alt av ledningsnett er blitt brukt opp igjen? bortsett fra kam aksel føler og veiv rotatsjons føler Har sjekket feilkoder, men får ikkje opp annet eller to glødeplugger er i dårlig forfatning Takker for alle svar Mvh Kai-Even Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisGolf Skrevet April 10, 2015 Rapporter Share Skrevet April 10, 2015 Har du kontrollert dieseltilførsel? Hører du pumpen i tanken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoolmastR TDI Skrevet April 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2015 Disel tilførselen er kontrollert. det kommer diesel til filter og det kommer diesel i returen fra dysene.pumpen i tanken går som den skal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisGolf Skrevet April 10, 2015 Rapporter Share Skrevet April 10, 2015 - alt av ledningsnett er blitt brukt opp igjen? bortsett fra kam aksel føler og veiv rotatsjons føler - Er ingen av disse følerene koblet?? Det trengs for å få start.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoolmastR TDI Skrevet April 10, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2015 Det er selve sensorene som ikkje er blitt skiftet på den brukte motoren. dei som fulgte byttemotoren er tilkoblet. Vill ikkje det vere naturlig at eg kunne lese av ein feilkode om en av dei var deffekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet April 11, 2015 Rapporter Share Skrevet April 11, 2015 Kan vere startsperra på bilen som nekter og la motoren starte, har du skjekka startsperra ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoolmastR TDI Skrevet April 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2015 Har ikkje sjekket noe annet eller at det ikkje indikerer noe om startsperra i dashbordet. Er det noen andre måter å sjekke det på?. nøkkelen tender når eg skrur på tenningen og slukkes eit halvsekund etter tenninga er slått på. ellers så har eg ingen feilkoder bortsett fra dei to glødepluggene. Dei skulle bety så mykkje når temperaturen ute er ok. Takker for alle svar. Skal plukke av toppdekselet i dag for å dobbeltsjekke tilkobling på glødera og om registereimen kan ha hoppet over eit hakk. Er eit hakk på reisterreimen nokk til at ikkje bilen starter i det heile tatt? eller skal eg heller konsentrere meg om andre ting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoolmastR TDI Skrevet Mai 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2015 Tenkte ej skulle oppdatere denne tråden. Har nå fått bilen i gang igjen. Kamaksel sensoren var defekt og det var den som hindret meg å få start. etter å ha skiftet sensoren startet bilen på første forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg