Psyfoon Skrevet April 8, 2015 Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Har en 96mod Hiace Turbodiesel der starteren ikke slår inn. Den er utstyrt med dobble batterier og de er ladet opp helt. Når jeg vrir om tenningen og skal starte så skjer det ingenting annet enn at bilradioen slår seg av og så på igjen (noe som jo er normalt når starteren slår inn). Ellers ikke en lyd eller et klikk engang. Hvis jeg setter på lysene så dimmer ikke disse i det hele tatt når jeg aktiverer startere, noe man skulle tro de hadde gjort hvis starteren satt fast f.eks. Koblingene på batteriet ser helt fine ut uten noe irr så mistenker ikke dårlig kontakt. Kanskje relè til starter ikke fungerer? Noen som vet hvor dette sitter? Andre forslag mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 8, 2015 Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Sjekk at du har 12v på den tykke ledningen inn på starter. (Konstant 12v) Sjekk at du har 12v på den tynne ledningen inn på starter. (Kun når nøkkel er i start posisjon) Har du begge er starter defekt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet April 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Sjekk at du har 12v på den tykke ledningen inn på starter. (Konstant 12v) Sjekk at du har 12v på den tynne ledningen inn på starter. (Kun når nøkkel er i start posisjon) Har du begge er starter defekt. Takk for svar. Rart hvis det er starteren også, den ble byttet for ikke mange år siden. Èn ting jeg synes er rart er at det ikke klikker i releet til starteren. Det har det nemlig pleid å gjort før når den har hatt for lite strøm. Da høres bare et klikk og instrumentlampene dimmes. Men nå er det ingenting, derfor jeg mistenker releet i første omgang. Problemet er at jeg ikke har instruksjonsbok så hvis noen kunne hjelpe meg med hvor nøyaktig releet sitter så hadde jeg kunne tatt det ut å fått målt det :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 8, 2015 Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Hvis du starter med å måle starteren, vil du få vite to ting samtidig. 1) Starteren er hel/defekt 2) Feilen ligger/ligger ikke mellom tenningslås og starter. Men selvfølgelig, det er frivillig hvordan man vil gjøre det ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet April 8, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2015 Hvis du starter med å måle starteren, vil du få vite to ting samtidig. 1) Starteren er hel/defekt 2) Feilen ligger/ligger ikke mellom tenningslås og starter. Men selvfølgelig, det er frivillig hvordan man vil gjøre det ;) Hehe ja det er sant men nå føler jeg at det er lettere å plukke ut og måle et relè eller tenningslås enn å jekke opp bilen ute i regnværet og legge meg under med multimeter mens en nabo aktiverer tenningslåsen ;-) Så får jeg heller gjøre det hvis relè og lås er i orden :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.