TKarlsen Skrevet Mars 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2015 Idag fjernet jeg Audi emblemet bak på bilen. Brukte så klart ikke varme (angrer litt nå?) og mye/det meste av limet sitter igjen på lakken. Hva er det beste middelet jeg kan bruke for å fjerne restene? Jeg har prøvd glue remover vi har på jobben, men det hjalp ikke så mye som jeg håpet. Andre som har noen tips? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2015 Parafin er bra på mye, men om det tar vekk limrester er jeg ikke sikker på. Kanskje verdt er forsøk? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 31, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2015 Hva med lakken da? Skal prøve med sitrus spray imorgen. Se om det får bort restene Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2015 Er ikke noe problem å bruke parafin så lenge den får polering og/eller voksing etterpå. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mars 31, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2015 Du kan også bruke tynner om du har litt på en myk klut og vask vekk poler litt etter på så blir det bra. Ellers kan du gjør som jesper skrev. Sitrus er jo veldig bra og skal også kunne ta dette. http://catalogue.3m.eu/no-NO/AAD-NO/Overflatebehandling_og_rengj%C3%B8ring/Rengj%C3%B8ringsprodukter/Sitrusrens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2015 Til dere som lurer på hvordan det gikk Jeg parkerte bilen med ræva mot sola på jobb idag. Lot den stå der å varme seg. Sto der i 4-5timer. Da var det bare å dra av limrestene. Gikk lekende lett. Siste små flekkene tok jeg med sitrus rens (3M) Men da jeg var ferdig satt skyggen igjen i lakken (oksidering). Det fjernet jeg lett med en runde med paint renovator + polish etterpå (Autoglym). Nå er området 98% perfekt. Studerer man så kan man se noen få merker av hvor ringene satt. Vet man ikke om det så ser man det ikke. Kommer til å gå over området bedre da jeg skal ta vår rengjøringa av bilen. Så da er bilen et steg nærmere en clean bakluke. Emblemet er borte. Vindusviskeren er borte. Mangler bare å fjerne skiltramma og lime fast skiltet til bilen + sorte baklykter Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg