Nobora Skrevet Mars 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2015 Må selge en av våre biler grunnet anskaffelse av ny stor bil. Har Passat 07, 140 hk,109000 km Og Corolla combi 05, 110 hk automat, 59000 km. Hatt div. reparasjoner på Passat mellom 80000 og 95000 km. El. parkbrems,tandempumpe, dieselpumpe, airbag, bærebroer,..osv. Snill siden og håper det blir lenge til neste runde. Knapt feil på Corolla.Foreløpig. Begge pent behandlet og lite rust. Hva kan man forvente av teknisk trøbbel på disse fremover? Det tekniske (økonomiske) er et ikke uvesentlig moment. Ingen tvil om at Passaten har større allsidighet, men corollaen er snerten i byen og kanskje mer driftsikker? Den nye storbilen blir knyttet til to i familien på fem og vil ikke alltid være tilgjengelig for resten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2015 Nå ser det ut til at du har byttet alt som har vært problemer på Passat'en (3C modellen hadde dessverre noen barnesykdommer) så jeg vil ikke tro du får noen store reparasjoner i nær fremtid på den. Ang. Corolla'en gjetter jeg på at det eneste som vil dukke opp ila. de neste årene er slitedeler. Kuler, ledd, støtdempere, fjærer og bremser ol. Dette er forøvrig noe som også vil komme på Passaten Jeg hadde beholdt Passat'en. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nobora Skrevet Mars 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2015 OK, takk for svar. På hvilke km/alder må man regne med at "kuler, ledd fjærer, støtdempere o.l." krydrer bilholdet? Corollaen er to år eldre enn Passaten, men har bare kjørt litt over halv kjørelengde. Corolla neste bare brukt i byen, mens passaten har både lang- og by-kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2015 Det er veldig individuelt, avhengig av hvor og hvordan bilen blir kjørt. Auto Lease sier denne magiske grensa er på 100'000km men min oppfatning er at den er på 150'000km+ uansett. Biler som blir kjørt mye og langt på fine veier vil vare lenger enn biler som blir kjørt på veier med masse sprekker og hull. Når det gjelder motoren har den ikke godt av å kun gå til småkjøring hvor motor aldri blir driftsvarm, men nå idag er det meget sjeldent det er motoren som gjør at en bil blir vraka. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.