EvenCab Skrevet Februar 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2015 Har en 97-modell som jeg nettopp bytta termostat på ettersom temperaturmåleren ikke kom seg opp på mer enn 70 grader tidligere. Nå har det seg da slik at ved kjøring vil ikke tempmåler opp på mer enn ca 50 på høyt turtall, og synker tilnærmet ned til ingenting ved vanlig kjøring. Forsøkte å lufte systemet ved å la bilen gå på tomgang med lokket til påfyllingstank opp og klemme litt på slanger i en times tid. Tempmåler kom seg da opp på 90 grader driftstemperatur. Jeg tok meg en kjøretur og alt var i orden, fortsatt 90 grader da jeg stengte av motoren. Ved neste oppstart og kjøring uten at den har stått på tomgang endte med 50 grader i 30 sek. og videre ned til nederste hakket på målerindikasjon. Finnes det noen bedre måter å få lufta systemet, eller kan det være andre årsaker som gjør dette? Lei av kjøre kald bil nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 4, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2015 Jeg mener at det ikke pleier ikke å være nødvendig med mere lufting enn det du beskriver + etterfylle kjøleveske på Polo N6. Mange med VAG biler med dieselmotor har hatt problem med termostater fra diverse delebutikker, og har ikke fått skikkelig temperatur før de kjøpte termostat fra Møller. Er usikker på om dette kan gjelde bensinbiler også. Sjekk slangene til radiator. Den oppe bør ikke bli særlig varm før motor har full driftstemperatur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.