DonkeyKong Skrevet Februar 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 1,9 tdi 130hk stoppet plutselig under kjøring. Blei tauet inn til verksted og de konkluderte med tett innsug og rusk i egr ventil. Verkstedet annbefalte bytte av egr ventil da denne tilsynelatende var dårlig.De renset egr ventil/innsug og bilen fungerte etter dette. Har nå kjørt 15 mil og samme feil oppstod igjen. Bare døde helt. Den vil ikke starte igjen og det ville den ikke forrige gang den stoppet heller. Kan feil på egr ventil gjøre at man ikke får startet i det hele tatt? Motorkode avf. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DonkeyKong Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2015 Svarer meg selv her. Da har jeg testet en annen EGR ventil i dag(hadde en liggende fra en delemotor jeg har). satte også i nytt batteri da det gamle ikke var helt friskt. etter å bytte ventilen startet den omsider. måtte slå av og på mange ganger før den hostet i gang. nå la jeg merke til litt støy bak i bagasjen som sikkert er pumpa som forsyner diesel. dette var unormal støy i mine ører. fikk kjørt den noen meter og fylt opp diesel. Da jeg skulle starte igjen etter drivstoff fylling ville den ikke det. starteren går rundt og alt sviver fint som før, men ikke noe mere. da jeg hadde prøvd minst 10 ganger kom den plutselig sakte men sikkert og nå fyra den opp , bare litt ujavn på tomgang en 10-15 sekunder sekunder. Jeg mistenker at EGR ventilen ikke har noe med denne feilen å gjøre, da jeg vet at denne fungerte på den andre motoren. var ikke så mye dritt inni heller. . Nå tror jeg heller at det er diesel pumpa som sliter og gjør at denne feilen kommer og går. hvis noen har en ide om noe annet så takker jeg for det. må vel prøve ei ny pumpe tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2015 Enig i at det er usannsynlig at EGR ventil er årsak til motorstopp. Det er en ting dieselmotorer trenger, og det er diesel. Fødepumpen i tanken er nok en kandidat for bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DonkeyKong Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2015 enig. takk for svar. skal bytte den så får vi se. fint at jeg fylte full tank da...... hehehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 2, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2015 Kunne kanskje være greit å få sjekket pumpen før bytte siden det koster en del penger for ny [originalvare]. Om du kobler fra slange til dieselfilteret, så bør det vel sprute diesel et par sekunder når du skrur på tenninga og det summer i tanken om alt er i orden. Sjekk også tips i tråden: Dieselfilter tomt over natten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DonkeyKong Skrevet Februar 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2015 Dette er flaut, men det viser seg at det må være tankmåleren som er deffekt og ikke gir riktig info. siste gangen jeg fylte opp tanken gikk det på 56 liter uten at den var i nærheten av reserve. Så Bwana du har så jæ...lig rett. Det er faktisk en ting Diesel biler trenger... Diesel....!!!!. fy... f.....n så dumt, men takk for svar og feilen funnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.