Gå til innhold
Bilforumet.no

DonkeyKong

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om DonkeyKong

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 06/06/1968

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4 Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Motor (eks 1.6)
    1.9 TDI
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Vestby

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Dette er flaut, men det viser seg at det må være tankmåleren som er deffekt og ikke gir riktig info. siste gangen jeg fylte opp tanken gikk det på 56 liter uten at den var i nærheten av reserve. Så Bwana du har så jæ...lig rett. Det er faktisk en ting Diesel biler trenger... Diesel....!!!!. fy... f.....n så dumt, men takk for svar og feilen funnet.
  2. enig. takk for svar. skal bytte den så får vi se. fint at jeg fylte full tank da...... hehehe.
  3. Svarer meg selv her. Da har jeg testet en annen EGR ventil i dag(hadde en liggende fra en delemotor jeg har). satte også i nytt batteri da det gamle ikke var helt friskt. etter å bytte ventilen startet den omsider. måtte slå av og på mange ganger før den hostet i gang. nå la jeg merke til litt støy bak i bagasjen som sikkert er pumpa som forsyner diesel. dette var unormal støy i mine ører. fikk kjørt den noen meter og fylt opp diesel. Da jeg skulle starte igjen etter drivstoff fylling ville den ikke det. starteren går rundt og alt sviver fint som før, men ikke noe mere. da jeg hadde prøvd minst 10 ganger kom den plutselig sakte men sikkert og nå fyra den opp , bare litt ujavn på tomgang en 10-15 sekunder sekunder. Jeg mistenker at EGR ventilen ikke har noe med denne feilen å gjøre, da jeg vet at denne fungerte på den andre motoren. var ikke så mye dritt inni heller. . Nå tror jeg heller at det er diesel pumpa som sliter og gjør at denne feilen kommer og går. hvis noen har en ide om noe annet så takker jeg for det. må vel prøve ei ny pumpe tenker jeg.
  4. 1,9 tdi 130hk stoppet plutselig under kjøring. Blei tauet inn til verksted og de konkluderte med tett innsug og rusk i egr ventil. Verkstedet annbefalte bytte av egr ventil da denne tilsynelatende var dårlig.De renset egr ventil/innsug og bilen fungerte etter dette. Har nå kjørt 15 mil og samme feil oppstod igjen. Bare døde helt. Den vil ikke starte igjen og det ville den ikke forrige gang den stoppet heller. Kan feil på egr ventil gjøre at man ikke får startet i det hele tatt? Motorkode avf.
  5. Hei. prøvde legge in et svar men tror jeg dreit meg ut. så her kommer svar og kanskje du allerede har fikset det mulig andre lurer på hvordan det gikk: Du må ut m motor. det sitter 2 stk 10mm. muttere rett bak clutchen/svinghjulet som du ikke kommer til(kanskje med spesial drager...). jeg hadde til og med motor ute i kran fordi jeg skulle bytte over til en ny brukt en. jeg har AVF motor og quattro 2003 1,9TDI. Den jeg skulle sette inn var AVF manuell fra 2004. bunnpanna er annerledes da det er ei motorforing i front på 2003 mod.(mulig det er pga quattro..ikke vet jeg) dette satt det ikke på 2004 mod som skulle inn. dermed måtte gamle(2003) bunnpanne over i nye motor(2004). av med clutch og ut med de to bastard skruene.
  6. DonkeyKong

    startproblem 2.3E

    Hei igjen. dette er et kjent problem på disse bilene. du nevnte litt brumme lyd fra pumpe som var høyere enn før. hadde akkurat samme symptom. mulig det kan være luft også, men har bilen rulla over 200k på samme pumpen ville jeg byttet da den i grunnen har gjort jobben sin. p.s. min bil kjørte over 200 mil etter jeg hadde på totakts olje, men det er kjipt å stoppe langs veien. koster peng det og. etter bytte så fuska den heller ikke innimellom, og var mye mere lettstartet enn før.Tomgangen blei også mere stabil... bra du har fått i gang bilen igjen da. mvh DonkeyKong
  7. DonkeyKong

    bensinpumpe audi 100 92mod

    prøv dra den rett opp samtidig som du klemmer på siden av ringen helt oppe i kanten av pumpe. noe hard, men hvis ikke, bruk skrutrekker mellom plast ringen der hvor det er en liten innkant mot pumpa og bøy ut. jeg fikk ihvertfall opp pumpa på denne måten. noe banning må påregnes.... bare å trykke ned ny pumpe som må treffe innsugshullet i bunnen. good luck
  8. DonkeyKong

    startproblem 2.3E

    Hei. den fra bosch er kortere og har annerledes koblinger. har akkurat byttet pumpa selv.min bil hadde ikke bosch.(1992 2,3 AAR) et lite tips selv om jeg er ganske sikker på at pumpa er på tur så få hjelp av en annen til å starte mens du ligger under/ved siden og prøver å slå samtidig i bunnen av tanken der hvor det er et lite nedsenk med en kjepp 2"4" eller noe med litt tyngde. bruk litt kraft, og tipper den starter. da er du skuddsikker på at det er pumpen som har sagt takk for seg. hvis bilen nå går,kan du helle litt totaktsolje på tanken. dette smører og fungerer en stund. har nå byttet pumpen da jeg ikke ville stoppe langs veien. min hadde problemer med at den døde bare plutselig for så og starte igjen. good luck....
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.