Gå til innhold

2000 A6 1.8TQ Dash-juletre (Koder vedlagt) NY pga feil post.

Ranger emnet


Antartico

Anbefalte innlegg

Heisann.

Hadde ute lignende tråd, men velger og poste den på nytt da jeg skjulte den gammle siden den var postet på feil side.

 

Jeg har da hatt problemer en stund.

Går fint å bruke bilen til små turer, jeg aksepterer nå at bilen kutter, kan dø helt og går sporadisk inn i nødmodus, med EPC, ABS å ESP lampene tennte.

 

Jeg har hatt ute spjeldhuset og vasket både spjeld og sensor, uten hell.

Tenker jeg kanskje tar det ut  èn gang til, da jeg kanskje ikke var så veldig nøye med selve sensoren.

G42 har jeg og vasket. 

 

Sunday, 25 January 2015, 20:34:05:54368
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0001
         Software Coding: 04702
         Work Shop Code: WSC 00000
                      VCID: 60B3F7E3F35B
 
5 Faults Found:
 
18047 -  Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
 
       P1639 - 35-10 -   - - Intermittent
 
16622 -  Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too High
 
        P0238 - 35-10 -   - - Intermittent
 
16487 -  Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
 
        P0103 - 35-10 -   - - Intermittent
 
18042 -  Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too High
 
        P1634 - 35-10 -   - - Intermittent
 
16497 -  Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
 
        P0113 - 35-10 -   - - Intermittent
 
Control Module Part Number: 8D0 907 389 E
  Component and/or Version: ABS/ESP allrad      D36
           Software Coding: 06275
           Work Shop Code: WSC 02325
                      VCID: 351D76B71C59
 
2 Faults Found:
 
18265 -  Load Signal: Error Message from ECU
 
        P1857 - 35-10 -   - - Intermittent
 
18264 -  Throttle Potentiometer (G69): Error Message from ECU
 
        P1856 - 35-10 -   - - Intermittent
 
---------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
Håååååper noen har en løsning evt gode råd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du utført TBA etter rengjøring av spjeldhus?

Ingen av disse kodene skulle tilsi at motor stopper, nødmodus ja, men ikke motorstopp.

Begynn med gasspedalen din der du har feilkode på begge sensorene, mulig dårlig kontakt? Og utfør TBA, så slett feilkoder med påfølgende ny diagnose etter litt kjøring

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har VCDS, gå inn på measured values i block 62, sone 3 og 4 (under engine control unit). Sone 3 er sender 1 (G79) og sone 4 er sender 2 (G185). Om alt er OK skal sender 1 vise ca dobbelt så mye som sender 2 ved bevegelse på pedalen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBA utført etter vask, ja. Har muligens feiltolket det med at den dør. Kan være at pedalen ikke har gitt noe respons og at jeg tror jeg har kvalt den før jeg instinktivt starter den igjen. Har skjedd ettpar ganger der jeg helt klart har sett at bilen fortsatt går, men ingenting skjer dersom jeg trykker på gassen.

Bilen har oppført seg de siste dagene og jeg har mye på tapeten om dagen, så har ikke sett så mye på det.

Takk for tipset, det skal jeg se på senest til helgen.

 

Så må jeg få benytte muligheten og hedre deg, Quattro. Har lest rundtom på forumet nå i en del år, å du er altså ett endeløst leksikon. Ett unikum er du.

Flott at sånne som deg er og finne på et forum som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter din siste forklaring heller jeg enda mer mot gasspedalen din. Siden bilen har fungert tilfredsstillende de siste dagene, så heller det mest mot dårlig kontakt til gasspedal enn defekte pot-meter i den, dette også siden du får feilmelding på begge pot-metrene (signal too high = ingen kontakt).

 

Takk så mye, er alltid kjekt med slike tilbakemeldinger biggrin.gif Har dog aldri jobbet med bil, er kun en hobby, da med Audi øverst smile.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen uvanlige koder, hvertfall. Kun de jeg har postet. Men igjen kan de ha vært gammle. Vanskelig og si. Gjorde som du sa idag. I følge 063 å det du har fortalt meg så er alt tilsynelatende ok.
Men jeg stusser litt når jeg går inn på 060, altså TB blocka...Skal ikke verdiene gå opp i opp? 
Jeg mener altså di verdiene på Duty Cycle.
Uten og være borti pedal står denne på 12.5% og 87.1%, som jo blir 99.6%.
Burde ikke denne være på 100% totalt?
Legger ved ett bilde som kanskje illustrerer bedre hva jeg mener.

 

post-104816-0-74459700-1422820268_thumb.jpg

 

Her er også fra 063.

Det ser da riktig ut, eller?

post-104816-0-97860900-1422820295_thumb.jpg

 

DOH, ser jo nå at dette er block 062.cussing.gif cussing.gif

De så veldig like, hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår