kjesbu 10 Report post Posted January 19, 2015 Min frues 2001 ignis, har mistet 4hjulstrekken, bakdiff og drivakslinge n går rundt nå jeg jekker opp bak. Kan d være noe med fordelerkassen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nightking 22 Report post Posted January 19, 2015 Hei. Problemet ditt ligger inne i girkassen. Det er jeg nesten helt sikker på. Diffrensialen i girkassa knekker. Prismessig så koster dette rundt 22.000kr (+-). Da demonterer vi girkassa, og overhaler hele girkassa og monterer ny diff og monterer girkassa igjen. Har vært borti defekt fordelerkasse også. Men jeg setter fingern på diffen! Enkel sak å se hvis du heiser opp alle 4 hjul. Hvis kun forhjula går rundt når du drar de rundt og fordelingskassa ikke har sprekki så er det diffen. Hvis mellomakselen også går rundt når du dytter forhjula rundt evt se om den går rundt hele veien, ellers kan det være defekt viskosekobling. Men husk at skal dette gjøres må alle hjula i lufta. Jeg overhalte faktisk en slik idag. Her kan du se problemet: Er du "heldig" så har den knekki sånn. Er du "uheldig" så knekker den på tvers nedover og da sprekker hele kassa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kjesbu 10 Report post Posted January 19, 2015 Takk for svar:-) skal sjekke dette i morgen Quote Share this post Link to post Share on other sites