ravileoh Skrevet Januar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2015 Diselforbruket på Golfen min har øket jamt og trutt over tid - fra under ca. 0,5- til 0,7 l/mil. Bilen har gått ca. 150.000 km. Noen som har vært borti noe lignende? Bilen skal ikke være utstyrt med partikkelfilter, men har vel katalysator? Takknemlig for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2015 Er det lenge siden du har byttet dieselfilter på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2015 Forbruket stiger vel også da det blir kaldt ute ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2015 Det øker en del når det er kaldt, med har ikke bilen fått noe form for bytte av filter og div så går det vel betraktelig opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ravileoh Skrevet Januar 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2015 Hei og takk for tips. Luftfilter er byttet for ikke så lenge siden, men diselfilter er nok ikke byttet. Har ikke tenkt tanken at et tett diselfilter skulle påvirke forbruket. Har vel heller hellet til at katalysatoren begynner å tette seg - leser i rep.boka at denne ofte må byttes etter 100-150.000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ravileoh Skrevet Mars 12, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2015 Tror jeg har funnet forklaring på det økte forbruket. Begynte å merke lukt av brente bremser, og da jeg jekket opp bilen og sjekket hjula, fant jeg ut at 2 bremsekalipre var trege/fastrustne og hjula gikk temmelig tungt rundt. Demonterte og gjorde rein caliprene og bremsene vart helt ok etterpå. Nå er diselforbruket tilbake til det normale! Lurt og ta en sjekk på hjula litt oftere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2015 Bruker å gå over bremsene 2 ganger i året. Hver gang jeg bytter dekk (sommer/vinter). Sjekker glider, stempelet på kaliper og tilstanden på klossene/skiva Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg