Gå til innhold

golf 3 1,9 TDI

Ranger emnet


kompi

Anbefalte innlegg

hei. har en golf 3 1,9tdi som har humør svingninger.

har den siste modellen trur jeg, med elektrisk gass.

 

for ca 4 uker siden så stoppa bilen helt plutselig, prøvde å starte den men uten hell.

åpna panseret for å se om jeg kunne se noe feil, så ikke noe feil. smelte igjen panseret å prøvde å starte å det gjorde den.

 

har stått på tomgang noen dager etter jobb. for å få varme i bilen. bilen har plutselig død ut. har finni ut at jeg ikke får strøm til magnet ventilen på dieselpumpa.

funker noen ganger.

når bilen funker så får jeg gløde lampa når jeg skrur på tenninga, når den ikke funker så får jeg ikke gløde lampa.

 

lagde en ledning som jeg kobla til magnet ventilen å med en batteri klemme i andre enden.

så når jeg ikke får starta så setter jeg bare klemma på batteriet.

når jeg kjører med ledningen ifra batteriet, å da den orginale ledningen plutselig fungerer så begynner gløde lampa å blinke, + at bilen går som en dass.

 

jeg var å feilsøkte på det her en dag. da inne på verksted (fordi det var kaldt ute).

da var alt i skjønneste orden, fant ikke noe feil.

eneste jeg fant var at smelte sikringen til glødinga hadde gått. bytta da den. men den har ingenting med saken å gjøre.

bilen kødder av å til å smelte sikringen er like hel.

 

noen som har noen ideer?

 

MvH kompi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstykket på tenningslås pleier å krangle når en Golf3 blir gammel.

Da blir det problem, ofte litt uregelmessig, med strøm til noen eller alle kretser som skal ha strøm med tenning på og / eller starteren.

 

Prøv å bevege litt på tenningsnøkkel og banke litt rundt tenningslås og se om det kan ha betydning.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått lest av feilkodene ennå. men i tillegg til blinking av glødelampa så har jeg fått brekk lampa. noen ganger så er den konstant å noen ganger så ser det ut som at den har dårlig kontakt. den skurrer.

kjente også i dag at jeg ikke fikk tråkt inn bremsepedalen, det gikk etterhvert

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår