alexander_skaar Skrevet Desember 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Hei vurdere en a4 b6 som første bil, helst stasjonsvogn med tdi eller 1,8t har budsjett på ca 70k maks!er det gode biler? noe eg bør passe på?er det noe gale med el-nette på dei bilene, har hørt at b5 hadde litt problemerTing eg bør se etter eller andre anbefalinger? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Ingenting galt med ledningsnettet på B5, ei heller på B6. Er ikke uten grunn Audi generelt kommer meget bra ut på på diverse bruktbiltester, NAF og Falken sin veihjelpsstatistikk osv. Både 1.9TDI og 1.8T er bra motorer, det som dreper de er uvitende eiere som kjører ALT for lenge mellom hvert oljeskift. Bytt olje og filter minst hver 10000 km, enda oftere med diesel spør du meg. Trenger heller ikke bruke svindyr LL-olje om man skifter oljen ofte Med fornuftig bruk, stell og vedlikehold burde en 1.8T gå minst 400' km uten det minste problem. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Ingenting galt med ledningsnettet på B5, ei heller på B6. Er ikke uten grunn Audi generelt kommer meget bra ut på på diverse bruktbiltester, NAF og Falken sin veihjelpsstatistikk osv. Både 1.9TDI og 1.8T er bra motorer, det som dreper de er uvitende eiere som kjører ALT for lenge mellom hvert oljeskift. Bytt olje og filter minst hver 10000 km, enda oftere med diesel spør du meg. Trenger heller ikke bruke svindyr LL-olje om man skifter oljen ofte Med fornuftig bruk, stell og vedlikehold burde en 1.8T gå minst 400' km uten det minste problem. takk for svar! men kordan er det med turboen? må den byttest ut etter hvert? og vil du anbefale b6 foran b5 på eit budsjett på 70k? og hvilken motor ville du valgt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Desember 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Har du sjekket hvor mye det vil koste å forsikre bilen du ønsker deg? ;) Det kan være avgjørende på hvilken motor du velger. Selv ville jeg valgt TDI. Men så er jeg av den personen som ser på forbruket framfor antall hester, hvordan lyd det er i motoren og alt det der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Har du sjekket hvor mye det vil koste å forsikre bilen du ønsker deg? Det kan være avgjørende på hvilken motor du velger. Selv ville jeg valgt TDI. Men så er jeg av den personen som ser på forbruket framfor antall hester, hvordan lyd det er i motoren og alt det der Eg bryr meg ikke så mye om forsikring da det er pappa som skal betale den :) men eg vurdere TDI for det er gode motorer men har og hørt at 1,8t ikke er så gale heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Turboen er det ingenting feil med, levetiden kommer veldig mye an på brukeren av bilen. Etter tung kjøringa, la motor (og turbo) kjøle seg ned før motor stoppes, det er veldig viktig. Like viktig er de allerede nevnte oljeskiftene, gammel olje kokser igjen oljerør til turbo, som gjør at turbo ikke får den smurning og kjøling den trenger, resultatet er defekt turbo og koks (tetting) på sil til oljepickup. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Jeg hadde ikke vært redd for et slikt kjøp, men sjekk grundig servicehefte, at oljeskift er tatt ofte nok - ikke hver 20-30' km. Sjekk også drivverk for slark, samt karosseri for rust eller sinkslipp. Prut! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Ja, tenkte å se på servicehefte, skal sef prute, tenkte å se på den i romjula. Men er det noe andre kjente feil med b5? Er jo en av dei siste modellene av b5, men skulle eg heller ha funne en b6 for samme prisen? Har hørt att audi sleit litt før 2000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Det de sliter med på B5 er multilink-opphenget, det suverent men blir (alt for) fort slitt. Det andre er sinkslipp og medfølgende rust, spesielt på skjermer og bakluke. Jeg hadde valgt en B6 foran en B5, men AEB er en meget bra motor om den passes på. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexander_skaar Skrevet Desember 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2014 Ok, får se på den bilen, så får eg se hva det bli! Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg