Gå til innhold

LØST: min a4 1.8tq fusker etter chipping

Ranger emnet


Frogg_Frost

Anbefalte innlegg

hei. har akk chippet min audi a4 1.8tq. det ble merkbar forskjell på 1. 2. gir for å si det slik. men når jeg kommer på 3. 4. og 5. så fusker den noe grenseløst på høyere turtall.

lavt turtall er null problem. men så fort turbotrykket kommer så hakker å rister å bråker det no veldig. noen som har noen formening om hvor jeg skal starte hen? eneste feilkoden som står på den er:

18010 - Power Supply Terminal 30 
            P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
 
skjønner egentlig ikke helt hvorfor den har dukket opp men...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

Possible Causes

  • Cables on the Battery were removed
  • Battery weak (voltage)
  • Generator Malfunction

Possible Solutions

  • Check Battery Cables
  • Check/Replace Battery
  • Check/Replace Generator

Special Notes

  • If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.
  • Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.

Har du hatt dårlig batteri på bilen eller noe?

Har du byttet olje og filter og luftfilter etter at du chipet bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som veit hva den dingsen der er? og skal den lage en tikke lyd? høres akk ut som ett rele som står å slår inn og ut.

 

DSC_01001_zpsdcf94215.jpg

 

jeg har ladet batteriet helt opp og det virker helt ok. 

 

har fått montert turbotrykks måler. da ser jeg att på lavt turtall lader den ca 0,5 bar å funker helt greit. men så fort trykket går over 1 bar begynner den å hoste noe fryktelig. har montert en Forge splitter ventil. det kan ikke være denne som slipper ut trykk? noen her som vet hvordan justeringa på disse egentlig fungerer?

kjører den som full resirk nå. slik som på bildet:

FMDVSPLTR-BK-04.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å kjøre den litt mens jeg kjørte batterispenning på graf i vag-com. da ligger spenningen ganske stabilt på 13,8v under kjøring. men når den fusker blir spenninga ganske ujevn og faller ned i 13,4 på det værste... men har slettet feilkoden og den kommer ikke opp igjen selv om det fusker å spytter som fy. så nå har jeg ingen feilmelding og jeg synes den går dåligere enn noen gang, bynt å fuske på 2. og litt på 1.

 

skjønner ikke en dam shitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterispenninga har ingenting med fuskinga å gjøre.

Hvordan er tilstand på plugger, coiler og bensinfilter?

Dårlige plugger klarer ikke antenne all bensinen under full belastning, samme ved dårlige coiler.
Tett bensinfilter gjør at motor ikke får rett mengde bensin og dermed for mager blanding som igjen fører til fusking.

 

Hvilken/hvem chip/tuning firma bruker du?
Bruker du en slik jalla boks som du plugger til ledningsnettet eller har du fått omprogrammert ECU?
Hva er org. effekt og hvor mye "skal" det egentlig hentes ut med den nye chip'en?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØST: 

Hjalp bruktbart å bytte plugger. Om det var det att di gamle pluggene var dårlige eller om det var det att dem var feil veit jeg ikke. Jeg fikk beskjed om å sette inn PFR6Q mens di som satt der var UXT10... Eller om det egentlig er samma pluggen med forskjellig produsent veit jeg ikke.

 

ble en del artigere sladde vogn nå ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår