joppen Skrevet November 24, 2014 Rapporter Share Skrevet November 24, 2014 mistet motorkraft mellom 1000-2500 rpm men når jeg fikk turtallet over dette så fungerte motoren normalt, nå har dette endret seg til at jeg får ikke motorkraft før jeg får motoren opp i 3500 rpm. er det noen som har peiling på hva dette kan være. det virker som om motoren er litt bedre når den er helt kald, men straks den er kjørt et minutt så er det på samme viset igjen. når jeg presser motoren kommer det veldig mye røyk av den, gråsvart røyk ala il tempo gigante Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladda_på Skrevet November 25, 2014 Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 Kan være en lambdasonde som begynner og bli dårlig.. siden den blir verre når varm, ville jeg tippet det.. enkleste er og ta en diagnose test på ditt verksted, og få et klart svar så du slipper kanskje bytte noe du ikke trenger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppen Skrevet November 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 begynner å lure på om det er turboen som er gåen, kommet endel olje i innsuget nå, kan dette stemme ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladda_på Skrevet November 25, 2014 Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 Ja det er fullt mulig.. alt du nevner nå tyder på en dårlig turbo. ville tatt en tur til noen som driver service på turbo, og fått dem til og sjekka den.. kan bare være turbovifta som har gått trenger ikke koste skjorta, men kan også fort gjøre det.. Ser du har en Xl-7.. dem er jo passe daue fra før, så om turboen kutter, kan det bli utrolig tungt og kjøre.. sjekk her type du trenger: http://turboer.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet November 25, 2014 Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 Har du lest av feilkoder? Du finner sikkert feilen her.. Denne bilen har ikke lambdasonde! Hvis det er XL7 du snakker om. Du nevner jo ikke åssen bil og motor du har. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppen Skrevet November 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 Bilen er en xl-7 2003 mod, 2,0 diesel, RHW motor. Det er ingen feilkoder som vises så har mistanke om at det er noe mekanisk som er problemet. Det er endel ventiltikking også, men har mest mistanke om at det kan være turboen som er i ferd med å ryke, men hvis så var tilfellet, ville motoren hatt kraft over 3500 rpm da? Tikker endel fra ventilene, kan dette være årsaken? Motoren er overtalt av en privatperson, byttet denne i sommer da den forrige motoren tok kveld etter å ha hoppet på registeret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladda_på Skrevet November 26, 2014 Rapporter Share Skrevet November 26, 2014 ja den ville hatt drag etter 3500omdr, pga det er en lavtrykksturbo som bare drar på lavt turtall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg