Gå til innhold

Skifte lykteglass på min Ford Mondeo Mk3 ?? Hjelp!


ViktorD

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Jeg har klart å få lyktglasset på xenon-lykta på min Ford mondeo mk3 knust, og lurer på hvordan jeg skal løse utfordringen med lykta..

Den fungerer som den skal, men glasset er som sagt knus..Jeg har sjekket opp pris for ny lykt, og den kosta 6 000 kr på Ford..

 

 

Jeg ser noen steder på forumet at noen har skifta lyktglass på frontlysa sine, men har ikke funnet noen som har gjort det på en mondeo mk3.

Går det ann? Er det "bare" å ta et lyktglass fra en halogenlykt? trenger jeg noe spesielle verktøy eller lim? Finnes det noen form for steg-for-steg "how to ..." ?

Er det noen der ute på forumet som kan hjelpe meg med lyktproblemet??

Mvh Viktor. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da glasset er knust så kan du jo bare rive av resten. Rengjøre ramma hvor glasset ligger. Skaffe nytt glass, ha på litt sikaflex f.eks og lime fast lykteplasset igjen. La den stå over natten og tørke/herde i romstemperatur

 

Jeg ville nok skaffet glasset til en xenonlykt. Tilfelle det er noen spesielle former i glasset som skal reflektere lyset på en spesiell måte ut på veien

Men spørsmålet er vel om det finnes løse glass til bilen? Kanskje bedre å kjøpe ny brukt lykt hos høgger

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror disse bare har klart glass(plast seff) på begge lyktetyper. Lykta er ihvertfall enkel å ta ut, løsne tommelskruene på grillen, ta ut denne. Dra de to splintene på lykta rett opp, napp ut ledning og lykta er løs. En løsning for å løsne glasset fra en lykt er å slenge hele greia inn i stekeovn på lav varme, da blir limet medgjørlig og du får dratt det fra hverandre.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår