pala89 Skrevet November 9, 2014 Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Hei. Har en passat 1998 1.8t og mens jeg var på lang tur så halveis kom d opp varsel lys på dash bordet av batteri typen. Leste i brukerhåndbok boken hvor d stod d gjelder dynamoen. "Lyser kontroll lampen under kjøring stans bilen med engang og kontroller kilereim. Er kilereim løa eller defekt må det ikke kjøres da vann pumpen ikke lenger er I drift". Jeg stanset å glodde rundt under panseret å med motor både av og på men hørte ingen lyder. Vet kun hvor vifte reimen er, og den gikk i såfall. Siden jeg satt fast i ingenmannsland kjørte jeg videre (ca. 5 mil) med feil lys på. Kan nevne jeg har ikke hørt noen lyder fra bilen Før eller etter feil meldings lyset kom på å bilen starter fint. Kan og nevne jeg har hatt en av og på feil ang blinklys som 2 3 ganger hr blinket for fort (tenker kanskje det er elektrisk feil?) Noen som vet om dette er farlig, eller hva det kan Være? Må på tur igjen om 2 dager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet November 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2014 Kan og nevne motoren temperatur var helt stabil som Før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Det er nok dynamoen som ikke lader. Om du fortsetter å kjøre til batteriet blir tomt, så blir du stående der, og må taues hjem. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Starta bilen i morges å kjørte 100 meter og no var d ingen varsel :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Kom tilbake når jeg satt på alt av strøm krevende ting. Målte med voltmeter Før jeg satt på da var spenning 12.52 og med alt på gikk den til 11.56volt Før den tikket ned 1 volt om gangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet November 10, 2014 Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Hva måler den på tomgang? Skal være 14,5V. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 På tomgang sto den på 14k men tikker sakte nedover. Prøvde å ruse til 3 omdreininger men det hjalp ikke. Fikk ingen feil meld men den kommer etter 10min. I sted når.motoren var av datt den til 11.57v men hadde no komt opp igjen til 12.22v når jeg målte på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pala89 Skrevet November 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2014 Noen som har eventuelt byttet Dynamoen på en slik bil.Den står jævli upraktisk plassert, og virker som man må ut med hele jææævla fronten.Hvis du har, evig takknemmelig for en guide eller tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frelsern Skrevet November 20, 2014 Rapporter Share Skrevet November 20, 2014 Heisann! For 2 dager siden skjedde det samme med Passaten min, skulle til jobb 7 om morran, batterilampa begynte å lyse. Stoppet ved en holdeplass for å sjekke evt reimer og koblingspunkter for irr/korrosjoner. Kom frem til at det var Dynamoen som hadde tatt kvelden. Kjøpte en 120A Dynamo nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenlol Skrevet Desember 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2014 Hadde lignende problem på min Passat 1.8 2000 mod. Batterilampen lyste en gang i blant, mistenkte dårlig kontakt. Etterhvert lyste den konstant. Målte kun 12 V med motor på. Dynamoen min er av merket Valeo, kjøpte ny laderegulator med børster på Mekonomen (rundt 700,-), tok ut dynamoen og skiftet denne. Nå lader den rundt 14.2 V på tomgang og ingen batterilampe i dashbord. Er relativt enkelt å skru ut dynamoen på disse motorene (1.8 og 1.8t). Mener det skal være mulig å få kjøpt laderegulator med børster om man har Bosch dynamo også. Her har du en veiledning om det skulle være interessant: http://www.passatworld.com/forums/b5-information-base/307266-how-change-alternator-passat-1-8t.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg