Gå til innhold

skifte endeledd, hjelp!

Ranger emnet


Jesper Pettersen

Anbefalte innlegg

hei! bilen min gikk ikke gjennom eu kontroll så må skifte endeleddet i høyre side. jeg har fått ut boltene, men når jeg skal skru den fra, så forsetter den bare å spinne rundt og rundt med den andre mutteren. har prøvd å tatt på rustfjerner spray, men ingen ting hjelper. har prøvd i en time på å få det fra hverandre, men ingen ting skjer. Det som er problemt er at den sitter fast. Den sorte går rundt med hele greia. Har prøvd alt mulig å få løs. Noen tips? 


 


Hva må jeg gjøre? 


 


trenger hjelp


 


wheel29-image001.jpg


http://www.audiworld.com/tech/wheel29.shtml


 


 


se på nummer 1 og det er der problemet er.


trenger hjelp fort


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke ut skruen med mutter på? Den må holdes igjen mens du skrur av muttera. 

Eller mener du at den øverste skruen som går ned i endeleddet går bare rundt og rundt? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du bruke vice-grip tang og holde igjen det nedre leddet mens du skrur ut skruen. 

 

Mener det også er mulig og sette inn igjen den andre skruen. For den sitter i et spor i endeleddet, som burde holde den igjen da. 

 

Husk at du må ha 4-hjulskontroll etter at du har skiftet endeledd. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en vinkelsliper og kutt ned til gjengene på endeleddet kutt et spor som går fra start til slutt på gjengepartiet,men vær forsiktig. Så bruker du rustløser ned i kuttet og dunker og slår litt med en hammer. Sånn har jeg løsnet maaaaange endeledd som ikke er smurt inn med kobberpasta da de var nye og som er rustet fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår