gutt78 Skrevet Oktober 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2014 Heia Noen ganger når jeg vrir om tenningsnøkkelen for å starte eller slå av motor kommer det en kort lyd, i ca 1sec. Samme lydtone som når man ikke har slått av lysene...dette skjer bare av og til altså. Bilen har ingen feilkoder...den har vel uansett ikke noen varsletonesystem på denne måten(?), men kan dette bety slitt tenningslås/bakstykke? Hva gjør/hvordan virker bakstykket på tenningslås? Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Oktober 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2014 Hmm...etter litt google ser det ut som bakstykket styrer mye. Bla viftene, så kanskje lurt å skifte dette? Når jeg får den korte dut-lyden kan det bety at ting ikke virker som det skal, for eks viftene? Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2014 Det kan være bakstykket. I midten på dette er det en pinne som trykker inn et kontaktsett. Om denne pinnen ikke er trykket inn, og lys eller radio står på, da vil du få det varselet du får. Sjekk først om bakstykket er helt inne i "huset", holdes på plass med to settskruer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Hmm..bakstykket jo skrudd fast som du sier, da må det jo sitte i rett posisjon? Kan det ha løsnet...Uansett så er det siste tiden lyden har kommet av og til....først var det bare når tenningen ble slått av, nå har jeg hørt den 3 ganger mens jeg slår på og vrir om til start.. Dette koster ikke mye uansett vel :) Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg