Gå til innhold

Endre rulleomkrets

Ranger emnet


TheCar

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Fikser fortiden bror min sin golf da den ikke ble eu godkjent. Fikk også annmerking på dekket da jeg hadde på reservehjulet på den da det andre var punktert.

 

Skal ha nye vinterdekk med felg og ser på bruktmarkedet. Funnet to alternativer, men begge er utenfor 5% av det som står i vognkortet (195/65-15)

 

De er 185/65-14 og 185/55-15.

 

Er de nøye på sånt på eukontroll ?

Og ser på nettet at det er 5%grense på de alternativene den kunne bli levert med som orginal, stemmer det ? Og hvilke alternativer var det egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal følge den +/-5% regelen. 

Om de er utafor de 5% så er de ikke egnet til bilen din. Da kan du bare kaste de alternativene og lete videre. 195/65R15 er en standard dim til mange biler. Ikke vanskelig å finne dekk. Koster heller ikke så mye for nye dekk hos forhandler om du har originale felgene til bilen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skrevet jeg skal ha gullfelger, skrev jeg godt kan ha stålfelger. Men sikkerhet er noe jeg ikke tar sjanse på (som muligens du gjør.......) og derfor vil jeg ikke sette på dekk som har så dårlige egenskaper at det ikke kan anbefales som vinterdekk, som er 6mm når de ikke anbefaler å gå under 5.

 

Og jeg er ikke dum, vet godt at nye felger og dekk kommer over 2k. Fult mulig å finne gode dekk som ikke koster allverdens, men da må man være fleksibel på dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, men da kan du ikke skrive "er ute etter at dette prosjektet skal være så billig som mulig", da får du slike svar som TKarlsen og jeg gir.
Dekk med 6-7mm mønsterdybde er godt nok!

Uansett om du ikke vil bruke mye penger, så bør du ikke kjøpe dekk/felger som ikke er godkjent på din bil, da er det ihvertfall bortkasta.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår