Gå til innhold

Tomgang og tenning

Ranger emnet


AsdBil

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Etter jeg hadde byttet toppdekkselpakningen så oppsto det en rekke problemer.

1. Under kjøring begynte den plutselig og rykke og hakke, det virker som den skal kvele seg selv.

 

2. Når jeg skal gi gass, rister hele motoren og turtallet blir "holdt" tilbake, turtallet går sakte opp etter 2000 rpm samtidig som det rister veldig i motoren. Mellom 1000 rpm og 2000 rpm er det ingen problemer. Men problemet kommer når turbotrykket pleier og komme.

 

3. Når jeg skal ta igang og begynne og kjøre kveler den seg som regel hvis jeg ikke gir nok gass.

 

Takk for svar!

Har også sjekka det meste av slanger og lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pluggene er koblet tilbake. Har ikke funnet en plass den suger falsk luft. Og etter jeg rensa LMM så har den bare tullet, tror jeg presterte og ødelegge den fordi etter jeg satte den tilbake stopper den ved 3000 rpm og bare tuller på tomgang og når jeg gir gass. rant.gif rant.gif rant.gif  og grunnstille gasspjeldet har jeg ikke gjort. Vet heller ikke hvordan jeg gjør det :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemene startet før jeg renset LMM, ble bare værre etter. Gjorde det egentlig på en rask måte fordi var litt støv og pulver der så brukte høyttrykk på en 30-40 cm avstand. Og deretter må det ha skjedd noe. tror den "tappen" kan ha blitt løs elns.

 

Grunnen til at jeg måtte bytte var fordi det begynte å brenne grunnet olje rant ned på motoren. Bare deksel plastikk som ble ødelagt. Tok aldri ut den måleren som er inne i "sylinderen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nå da byttet luftmengdemåler etter en rekke problemer. Etter jeg byttet den ble de gamle problemene borte men det kom nye. 

 

1. Den begynte å gå ujevnt på tomgang. Vet at noen av disse bilene skal stille seg selv men hvordan de da gjør det er jeg litt usikker på?

 

2. Har tydelig fått en tenningsfeil, når jeg gir på går den veldig tungt og det kommer en dunk lyd. Hva er grunnen og hvordan kan dette bli fikset? 

 

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår