Einar2 Skrevet Oktober 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Til min store overraskelse er toppakningen røket på min RAV4. Det er en 2007-model, 2.2 diesel, 100 kW og er bare gått litt over 100 000 km. Toyota-forhandleren (og andre rykter) forteller meg at dette er et generelt problem for denne modellen, og de anbefaler meg å skifte hele motoren i stedet for kun å skifte toppakning (!) Dette høres litt uvirkelig ut, og jeg ønsker litt input på om det generelle råd virkelig er å skifte motor i stedet for skifte av toppakningen. P.t. er det ikke garantisak – den gikk dessverre ut for litt siden. Håper noen her på forumet kan komme med noe input. Mvh Einar ludolf reagerte på dette 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2014 Det er bare piss at du må bytte hele motor. Isåfall hadde det kommet ut en servicemelding og biler hadde blitt kaldt inn.Bytt toppakning du, og kjør videre Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zhadi Skrevet November 25, 2014 Rapporter Share Skrevet November 25, 2014 Har også en RAV4 2007, 80000 km som har diagnose defekt toppakning. Jeg ble forespeilet en kostnad på minst 35000. Da jeg bad om en eksakt pris fikk jeg svar: Vi bytter motoren mot at du betaler 15000. Årsaken til at de velger å bytte motor er iflg. verkstedet at de likevel må ta ut hele motoren for å skifte pakningen. Nå får jeg en fabrikkoverhalt motor der alle bevegelige deler og lagre er skiftet og med garanti.Og det sier vel seg selv at jeg går for dette tilbudet. ludolf reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.