Gå til innhold

Tikkelyd fra motor, hjelp!

Ranger emnet


popolo97

Anbefalte innlegg

Hei! Har henta en polo med en jævlig ulyd i motor. Forrige eier bytta hele toppen, regreim og med ny brukt kam men lyden var fortsatt der.

Lyden høres VELDIG godt, inni bil og utfor og den øker med turtallet. Var først i tvil om jeg turte og kjøre bilen hjem men det gikk no bra.

Det som var rart var at på tur hjem og i hver eneste nedoverbakke der jeg slapp gassen helt, forsvant lyden og jeg hørte kun motor\drivverk. Ingen ulyder. Med en gang jeg rører gassen så kommer lyden tilbake.

 

Forsøkte å leite opp ulyden idag på tomgang, men det er vanskelig da den bråker veldig. Dieselbiler er mer stillegående en denne.

Tok av viftereimen men lyden er fortsatt der.

Ingen synlige feil under toppdekselet så jeg mistenker bunndelen av motor.. Men jeg søker hjelp i og med at lyden forsvinner når jeg bare triller i gir uten gasspådrag.

 

 

Bilen er akkurat rulla 110k.

Nok med olje på motor.

dynamo ok.

ingen eksoslekkasjer 

 

Motor går ellers som den skal, ingen fusking\feiltenning. Bare et mindre problem med å nå full motor temp men ny termostat er bestillt.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt kan man høre om lyden kommer fra toppen eller bunndelen. Om fra toppen er det nok ventilløfterene som må byttes, dog vil ikke den tikkingen forsvinne om man henger på giret. Derfor kommer nok lyden fra bunndelen - råder. Motor har kanskje blitt kjørt med for lite olje og har dermed fått nådestøtet...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært gjennom alt av servicer frem til nå. Men klart den kan ha blitt kjørt med for lite olje uansett...

Hadde litt vanskelig for å tro at det er rådene mtp at lyden forsvinner når jeg triller i nedoverbakke i gir, men jeg har aldri vært borti bil med råde problemer.. så hva vet jeg 4-book.gif

Har en delebil stående men hadde lyst å få denne til å gå normalt siden den ikke har gått halvparten av hva delebilen har gått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde idag å nappe ut en og en pluggledning mens bilen gikk. Og på den ene sylinderen så ble lyden nesten borte.. kunne fortsatt høre den, men var mye mindre "intens",og en lavere lyd..

Brukte og et skrujern til å lytte rundt med og det virka som sylinderen som blir nærmest regreima laga mer lyder..

så da er det vel råden som er problemet?

 

Har delebil stående med en grei motor som passer, men hvor vanskelig er det å ta ut motoren i disse? Kan jeg la girkassa stå igjen eller må den ut samtidig som motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår