Bobli Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Hei Jeg er ganske ny i bilverden og har en Astra 1,4 1999. Hadde før ett problem med servoen, men så fylte jeg på med servoolje og problemet forsvant. Men nå i det siste har det kommet tilbake. Når jeg starter bilen så lyser batterilampen og rattet blir helt sykt hardt å vri på, men etter noen sekunder så gir det seg og ratte blir lett igjen.skjønner ikke helt hva som er problemet, er det noe gale med batteriet eller? hadde vært svært takknemlig for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Høres mer ut som dynamoen din er på tur til og ta kvelden. Sjekk og reima til dynamoen om den er stram og fin. Det er elektrisk servo på den og om bilen ikke lader så kuttes strømmen til servoen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobli Skrevet September 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Takk for svar! vet du om det er dyrt og skifte dynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Du bør finne ut at det er helt sikkert at det er dynamoen som er problemet. Hvor lenge varer det at batterilampa lyser før den er i orden igjen? Dynamo + jobben med og skifte den kommer vel på ca 4 tusen kan jeg tippe om du ikke gjør jobben selv. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobli Skrevet September 22, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Det varierer, av og til går den nesten av med engang, og noen ganger 5-10 sekunder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 22, 2014 Rapporter Share Skrevet September 22, 2014 Siden det ikke er lenger, så ville jeg sett det an litt før jeg hadde skifta ut deler. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg