Gå til innhold

Beatlemania: Vw Boble 1969 - "The Dream Machine"

Ranger emnet


Beatlemania

Anbefalte innlegg

Noe interesse for gammal Boble her inne da? .

 

VaPzfkf.jpg

 

 

Hele denne vannvittige historien begynte da jeg Satt og tittet litt på finn.no en sen kveld. Brått så kom jeg over en meget fin Vw Boble med riktig stuk!.Jeg har altid hatt ett lite svakt punkt for disse så jeg ringte og "selgern var villig og jeg var ivrig" som Øystein sunde synger så fint.

Så vi gjorde en handel,og jeg satt snuten ned mot jobben til broren min for å få herligheten understell behandlet.Og da begynte sorgens kapittel. 

Da vi endelig fikk den opp på bukk la vi merke til noe hår?. lange hvite hår midt under bilen..å skitt Glassfiber.....ringte selgern og fikk Refundert deler av kjøps summen så da var det bare og gå i gang da..

 

Frem med skru trekkern og :

 

76Xn6dP.jpg

 

 

taddaa 

U1NFZTK.jpgYkjBiRb.jpg

 

så snudde jeg meg og fant enda mere glass fiber og rust..

7TMXqSY.jpg

 

ZYuv64p.jpg

 

Skal fikse det... planene forløpig er:

Sveise rust i gulv *check
Bytte interiør
Lakkere div steder
Nye dempere foringer mm.
Lydempe *check

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boble er alltid gøy :D

Har sett bilder av denne før, men husker ikke hvor, uansett er det kjedelig med rust i disse mengder. Jeg kan dog skryte av en tilnærmet rustfri boble, begynner å bli brunt i innerskjermene foran som skal taes i vinter.

 

Tenker du å oppgradere noe annet på denne da?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker i første omgang og oppgrader understellet noe mere. sitter puma forstiling på den allerede. tenker også og gjøre den tilnærmet strøken så bare følg med =)

i dag ble bilen ferdig rust sveiset,gjort helt rein for rust under og olje behandlet på Jobben til Brodern Buskerud antirust. her er ett etter bilde smile.gif skal finne Før bildene også.

 

JGwJp1I.jpg

CCEu4MC.jpg

 

Slang på noen fler lydmatter inni bilen..Gulvet ble også Malt med Skipsmaling Blandet med Owatrol... burde holde en stund 

 

WIG2HSn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du treng å få med eit prosjektnavn i trådtittelen.

Du bør også få lagt til ein enkel oversikt over kva du skal gjere med bilen. Og kva planar du har.

Viss ikkje, så kan det hende at denne tråden blir flytta til underforumet VW oldschool boble.

http://www.bilforumet.no/topic/75814-obs-regler-for-prosjektforumet-les-dette-for-du-lager-en-ny-trad/

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger veldig av budsjettet ditt.

En 1600 med 40 IDF og 1:1,25 vipper vil ha ca 70hk og er meget kjørevennlig med fin gass respons, såfremst du har en god eksos og ikke den originale.
Steget videre bør da bli topper, litt høvling for å få høyere komp. og porting for bedre og økt flow, hvis du i tillegg velger en Engel W110 kam burde effekten bli rundt 85-90hk
Kjøper du brukte deler bør ikke dette komme på mer enn 10'000 hvis du setter bort bearbeiding av topper, men ellers gjør alt selv.
En slik motor vil ligge på ca. 0,9-1,0.

Har du en AD motor er det bare å montere på det overnevnte og du vil ha en meget fin og holdbar motor.
Har du en AB motor må du først få tak i 1600 sylindre, stempler og topper.

Kjøper du trimdeler nytt ender du på ca 15'000 u/eksos, hvis du velger deler i den billige enden av skalaen. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dynamofoten står det en eller to bokstaver, etterfulgt av en tallrekke.

Bokstaven(e) indikerer hvilken motor du har.

 

En 1300 med litt større gasser og eksos vil bli mer kjørevennlig, men det største utbyttet får du ved å bytte til 1600, men det koster jo selvfølgelig litt mer, og er i tillegg mer jobb.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt 2 enkle 34 gassere jeg. Er ingen vits å legge så mye i det for å få Weber eller Dellorto, billig kina kopi fungerer helt fint det også. Bare pass på å rengjør de godt før de monteres i bil.
Det sammen med en god eksos og 1:1,25 løftere vil nok gi deg ca 45-50 hk (Hvis du har en dobbelport motor (Motorkode AB))

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår